×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

محمدرضا داوزنی بعد از این جلسه در جمع خبرنگاران درباره دومین حضور متوالی والیبال در المپیک گفت: کسب سهمیه المپیک در سخت ترین زمان ممکن اتفاق افتاد. کار بسیار ارزشمندی در برهه ای از زمان اتفاق افتاد که دو حادثه خیلی تلخ در کشور داشتیم. حادثه سقوط هواپیما و شهادت سردار سلیمانی که داغدارمان کرد. امیدوارم در ۶ ماه باقیمانده که برای حضور مقتدرانه در المپیک داریم شرایط را فراهم کنیم تا افتخارآفرینی شود.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: دشمنان ما مثل رژیم غاصب صهیونیستی و همسایه هایمان که اسیر دست آنها شده‌اند شرایط را علیه ما می‌کنند تا با سختی روبرو شویم. این موضوع در عرصه ورزش هم وجود دارد. بهانه های پوچ می آورند. چطور فوتبال در ریاضِ عربستان که در جنگ است برگزار می شود اما در ایران نه! آنها مستقیم با یمن در مبارزه هستند. در سایر کشورها هم همین شرایط است اما ایران کاملا امن است و بسیار قدرتمند هستیم. متاسفانه لابی های عربستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، عرصه را بر ما تنگ می‌کنند. چهار باشگاه فوتبال پای عزت کشور ایستاده اند. البته در کنار این موضوع باید از تمام ظرفیت های خودمان هم استفاده کنیم که حق‌مان را از AFC بگیریم. وزیر گفتگویی با شیخ سلمان مطرح کرد تا این موضوع بررسی شود. فکر می‌کنم با توجه به اتحادی که برای عزت کشور ایستادیم اتفاقات خوبی رخ بدهد.

داورزنی درباره عملکرد کمیته ملی المپیک افزود: جا دارد بابت تعاملی که وجود دارد، از آنها تشکر کنم. ما قبلا بابت ناهماهنگی‌ها با مشکلات جدی روبرو بودیم. از اثرات مثبت اقدامات، هماهنگی هایی بود که ایجاد شد. زیرساخت‌های خوبی به وجود آمده است. افزایش اعتبار داشته ایم و کمیته ملی المپیک برای اعزام ها هم تلاش زیادی کرده اند. نقش کمیته ملی المپیک حمایت از رفتن به مسابقات در رشته های مختلف است. امیدوارم تا مدت زمان باقیمانده المپیک ۲۰۲۰ حمایت ادامه داشته باشد تا موفقیت های لازم کسب شود.

داورزنی درباره پاسخ تند ایگور کولاکوویچ با انتشار عکسی در اینستاگرام به منتقدان خود گفت: رفتار غیر حرفه ای از جانب هر کس حتی کولاکوویچ باشد خوب نیست. من از هر دو طرف در تهران نیز خدمت دوستان گفتم بابت عکسی که در فضای مجازی منتشر کرده تذکر دادم. با این حال کسب سهمیه نباید زیر سئوال برود که اتفاق مهم کسب سهمیه به وجود آمده است. نقد ما باید در والیبال منصفانه باشد. قدرتمندانه به المپیک رسیدیم. با وجود بی ثباتی‌ها همه تمهیدات اتخاذ شد که تیم ملی با آرامش کار خود را پیش ببرد. من هم به کولاکوویچ گفتم عکسی که منتشر کرد غیر حرفه‌ای بود.

وی درباره زمان استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. برای مسابقات لیگ ملت‌های والیبال تلاش می ‌کنیم با کمک کادرفنی از نیروهای جوانتر استفاده کنیم که پشتوانه لازم باشند. کولاکوویچ نیز در شروع رقابت‌های پلی‌آف والیبال به تهران می‌آیند تا کار را دنبال کند.

داورزنی درباره نحوه پرداخت پول به مربیان خارجی این رشته تاکید کرد: فدراسیون والیبال از سال ۲۰۰۷ تا الان از سرمربیان خارجی استفاده کرده است و مشکل آنچنانی برای تامین مبلغ قرارداد آنها نداشته ایم. اگر سایر فدراسیون‌ها بخواهند به آنها راهنمایی می‌دهیم.

وی درباره ایجاد تغییر نایب رئیس حوزه بانوان فدراسیون ادامه داد: در فدراسیون از افراد مختلف استفاده می‌کنیم تا انجام شود. زبردست کارشناس وزارت ورزش است و سرپرستی نایب رئیس حوزه بانوان هستند. باید دنبال فردی باشیم که تمام وقت در اختیار فدراسیون باشد. به هر حال ایشان با وجود زحماتی که کشیدند قرار شد کماکان هیات تهران و همچنین کارشناسی در وزارت ورزش را ادامه دهند. می‌خواهیم بانوان نیز مثل آقایان در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند.
داورزنی ادامه داد: می‌توانستیم تیم بانوان را اعزام نکنیم. تصمیم گرفتیم به جای دعوت از دختران بزرگسال فرصتی را به والیبالیست های ۱۸ ساله بدهیم تا در کنار باتجربه‌ها تلاش کنند. ما انتظار کسب سهمیه از آنها نداشتیم. جزو ماموریت های فدراسیون است که در بانوان نیز مثل اقایان در اسیا بی رقیب شویم. دنبال این هستیم و از مربیان باتجربه بهره خواهیم برد.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true