×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری و محمود خسروی وفا روسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک، سیدنصرالله سجادی سخنگوی ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزش کشور، معاونان وزارت ورزش و جوانان و روسای برخی فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم. امروز اگر در منطقه پرتلاطم، حاکمیت ارضی را نمی‌توانند تغییر دهند به خاطر ایثار شهدا در دفاع مقدس است.

وی گفت: بعد از گذشت ۳۱سال از دوران جنگ تحمیلی رویدادها و بزرگداشت‌هایی برگزار شده که هنوز نتوانسته‌ایم ارزش‌های آن دوران را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: بازنگری اساسی در رویدادها و مراسم مختلفی که برای بزرگداشت شهدا برگزار می شود در حقیقت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج آن است. باید به دنبال شیوه ها و ابزارهای جدیدی باشیم که متناسب با تکنولوژی روز باشد.

وی ادامه داد: باید چتر کنگره بر سر همه شهدا باشد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: همه شهدا برای دفاع از آرمان های نظام اسلامی به صحنه رفتند و آن را برای ما تبیین کردند و این ارزش‌ها باید ترویج داده شود.

سلطانی‌فر در پایان گفت: هرچه به سمت محتوایی تر شدن در این زمینه گام برداشته شود اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

در ادامه این نشست عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: نخستین کنگره شهدای ورزش کشور را با یک کار ملی و هماهنگ و با مشارکت بسیار جدی تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان بسیج ورزشکاران و وزارت ورزش و جوانان برگزار کردیم.

وی افزود: در هر استان دایره المعارفی درباره شهدای ورزشکار هر استان تدوین کردیم که کار ماندگاری خواهد بود.

وی همچنین از انتشار ۱۳ کتاب در خصوص شهدای شاخص ورزشکار و یک کتاب درباره شهید اعلمی قهرمان وزنه برداری کشور خبر داد.

وی گفت: امیدوارم با استفاده از همه ظرفیت ها و نظرات کارشناسی برنامه های دومین کنگره شهدای ورزشکاران را بهتر از نخستین کنگره برگزار و از مشارکت تمام جامعه ورزش برخوردار باشیم و این گونه نباشد برنامه ای برای شهدای ورزشکار برگزار کنیم که اثربخشی لازم را نداشته باشد.

همچنین سردار آذرنوش درباره دومین کنگره اظهار کرد: ما در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم و با توجه به ملاحظاتی که در این زمینه وجود دارد تصمیم گرفتیم ستادی تشکیل دهیم که ۹کمیته در ستاد فعالیت خواهند داشت.

وی برگزاری یادواره شهدای ورشکار توسط تعدادی از فدراسیون‌ها، برگزاری شب خاطره با حضور خانواده های معظم، چاپ کتاب شهدای ورزشکار و ساخت مستند در این زمینه از جمله فعالیت های این ستاد عنوان کرد.

در این نشست کیومرث هاشمی پیشنهاد داد که نام کنگره از شهدای ورزشکار به شهدای جهان اسلام تغییر پیدا کند و با دعوت از خانواده های شهدای سایر کشورها از آنها نیز تجلیل به عمل آید.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در پایان این نشست تاکید کرد: اگر امروز احساس غرور و غیرت می‌کنیم به خاطر چشمه‌های جوشانی است که شهدا خلق کردند. هر کاری که برای شهدا انجام می دهیم حداقل وظیفه ماست و مطمئن هستیم نمی توانیم رسالت خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: مجموع وزارت ورزش از شخص وزیر تا سایر مجموعه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی همه وفادار به آرمان‌های شهدا هستند اما باید شیوه های جدیدتری خلق کرد تا اثربخشی آن بیشتر شود.

وی ادامه داد: با ساخت کلیپ های کوتاه و پخش در شبکه های مجازی از همین امروز باید جریان کنگره را آغاز کرد. هر کدام از این تیزرها می تواند ۵۰ میلیون پیام را به خانواده ها منتقل کند. به جای این که یک روز را به نام کنگره نام گذاری کنیم.

صالحی امیری در پایان گفت:‌ باید جریانی را در کنگره آغاز کنیم که انگیزه به جای تاریخ سازی نمادسازی و اسطوره سازی شود. در حقیقت جهت گیری را باید به سمت کارهای جدید همچون شناسایی استعدادها در خانواده های شهدا پیش ببریم که ماندگار شود.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true