×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه ویروس کرونا با سرعتی عجیب و باورنکردنی تمامی کشورهای جهان را در بر گرفت، اتحادیه جهانی کشتی هم چاره ای جز تعطیلی تمامی رویدادهای رسمی خود در سال ۲۰۲۰ نداشت. البته این اتحادیه اعلام کرد تمامی برنامه ها و فعالیت های رسمی کشتی تا روز ۱۰ تیرماه به حالت تعلیق در آمده اما هنوز مشخص نیست این تعویق، تمدید خواهد شد یا خیر؟

به هر حال فدراسیون کشتی ایران هم به عنوان یکی از مدعیان اصلی این رشته در جهان همچنان در انتظار مصوبه اتحادیه جهانی است، اما صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش هم برای فدراسیون کشتی اهمیت فراوانی دارد.

فدراسیون کشتی از جمله فدراسیون هایی بود که از ابتدای اجرای قرنطینه در کشورمان، پیشنهاد داد می تواند شرایطی ایمن و بهداشتی را برای برپایی اردوهای تیم ملی فراهم کند تا ملی پوشان از وضعیت مطلوب روحی و جسمی دور نشوند. ولی با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ورزش، کشتی به عنوان رشته های پرخطر و پر برخورد از نظر انتقال ویروس کرونا تلقی شد و همچنان باید برای استارت تمرینات در صف انتظار بماند.

در این خصوص می‌توان به اظهارات سید جلال عسگری دبیر فدراسیون هم توجه داشت که به تازگی اعلام کرد: «هنوز خبری از آغاز فعالیت‌های کشتی در کشورمان نیست و ما منتظر اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا در ورزش و همچنین مجوز فدراسیون پزشکی – ورزشی هستیم. تقریبا از یک ماه پیش ستاد مقابله با کرونا در ورزش، مجوز آغاز فعالیت برخی رشته‌ها را داد و کشتی را جزو آخرین رشته‌ها برای دریافت مجوز خواند که شاید بین روزهای ۴ تا ۱۰ تیر مجوز را دریافت خواهد کرد. ولی در مجموع فعلا با توجه به شرایط کنونی، هیچ چیز مشخص و قطعی نیست.»

آنچه مسلم است واپسین روزهای مدت زمان تعطیلی فعالیت‌های کشتی که از سوی اتحادیه جهانی اعلام شده بود، هیجان و حساسیت اهالی این رشته نیز بالا رفته و متولیان کشتی منتظرند با مصوبات جدید و امیدبخش اتحادیه جهانی، دوباره وارد فاز اجرایی رویدادهای رسمی شوند. هر چند که تمامی این احتمالات به مهار و کاهش شیوع ویروس کرونا بستگی دارد و هر تصمیمی باید طبق این معضل جهانی اتخاذ شود.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true