×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، جورج بست بازیکن مستعد و سطح بالایی بود. اسطوره منچستریونایتد دوران کوتاه مدتی در تیم انگلیسی حضور داشت. هافبک ایرلندی خیلی زود به موفقیت و عناوین دست یافت و شهرت موجب تخریبش شد. او در دنیای مهمانی‌های شبانه و الکل غرق شد و اجازه نداد دوران ورزشی‌اش طولانی مدت باشد. با وجود این یکی از بهترین‌های تاریخ محسوب می‌شود.

منچستریونایتد

بست زمانی که تنها ۱۵ سال داشت بلفاست را ترک کرد و به منچستریونایتد پیوست. باشگاه‌های انگلیسی در آن زمان نمی‌توانستند بازیکنان ایرلند شمالی را در تیم های پایه خود داشته باشند و در آن جا به عنوان نامه‌رسان در باشگاه مشغول بود. مت بازبی هنوز این بازیکن را نمی‌شناخت اما با یک ستاره قرارداد امضا کرده بود.

موفقیت

هافبک ایرلندی در ۲۲ سالگی سه عنوان مهم جهان فوتبال را به دست آورد. او توانست فاتح لیگ برتر و جام باشگاه‌های اروپا شود. همچنین توپ طلا را کسب کرد. او یازده فصل برای یونایتد بازی کرد و یکی از سه عضو مشهور تیم در کنار بابی چارلتون و دنیس لاو بود.

مشروبات الکلی و مهمانی‌های شبانه

ادامه مهمانی‌ها و اعتیاد به الکل منجر به جدایی‌اش از یونایتد شد در حالی که تنها ۲۸ سال داشت. دوران بست به این دلیل در تیم انگلیسی پایان یافت که می‌توانست طولانی و موفق‌تر باشد. او همیشه بازیکن خوب و مستعدی بود. فوتبال هم نتوانست موجب شود این بازیکن روش زندگی‌اش را تغییر دهد.

در جست‌وجوی خود

بازیکن ایرلندی پس از ترک یونایتد به آفریقای جنوبی رفت و دوباره به انگلیس برگشت. سپس در تیم‌های باشگاهی ایرلند، آمریکا، اسکاتلند، استرالیا پا به توپ شد و در پایان به تیم توبرمور یونایتد ایرلند شمالی پیوست اما حتی یک دقیقه هم بازی نکرد.

پنجمین بیتلز

در آن دوران به بست لقب "پنجیمن بیتلز" را می‌دادند. در آن زمان "بیلتز" یک نماد در انگلیس و جهان موسیقی بود. بازیکن ایرلندی به عنوان پنجمین عضو این بند مشهور و محبوب شناخته می‌شد.

جملات

"در سال ۱۹۶۹ الکل خوردن را کنار گذاشتم، آن ۲۰ دقیقه بدترین لحظات زندگی‌ام بود."

"هر بار که وارد یک مکانی می‌شدم، ۷۰ نفر می‌خواستند من را به نوشیدنی دعوت کنند و من نمی‌توانستم به آنها نه بگویم."

"همیشه از تنهایی لذت می‌بردم."

"حاضر بودم تمام نوشیدنی‌هایی که در زندگی‌ام خورده‌ام را با یک بازی بزرگ اروپایی در اولدترافورد کنار اریک کانتونا عوض کنم."

"دیوید بکام؟ نمی‌تواند با پای چپ ضربه بزند، نمی‌تواند ضربه سر بزند، نمی‌تواند دفاع کند و گل‌های زیادی به ثمر نمی‌رساند. به جز این‌ها خوب است."

"یک بار گفتم ضریب هوشی پل گاسکوئین کمتر از شماره پیراهنش است و او از من پرسید؟ ضریب هوشی چیست؟"

"به خیلی از بازیکنان لقب جورج بست جدید دادند اما در واقع کریستیانو رونالدو نخستین کسی بود که این لقب برازنده‌اش بود."

"زمانی که بیتلز در بهترین دوران خود بود من ۱۹ یا ۲۰ ساله بودم و در اوج دوران بازی‌ام به سر می‌بردم. این موضوع باعث شد من را "پنجمین بیتلز" بنامند."

"هنگامی که روزنامه نگاران از زندگی من صحبت می‌کنند و من را به عنوان یک اسطوره سقوط کرده می‌پندارند لذت بخش است. نمی‌دانم آنها چقدر حقوق می‌گیرند اما زمانی که از ساختمانشان خارج می‌شوم، برای مصاحبه با من ۵۰۰۰ پوند پرداخت کرده‌اند. اکنون چه کسی سقوط کرده است؟"

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true