×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، با پیشرفت تکنولوژی جوامع به سوی سالمندی پیش می‌روند و با چالش‌های جدیدی از جمله افتادن سالمندان در محیط‌های مختلف، شکستگی های ناشی از پوکی استخوان، ناتوانی در داشتن یک زندگی پویا، فعال و معلولیت یا مرگ رخ می‌دهد. علاوه بر این چنین اتفاقی موجب می‌شود هزینه‌های درمانی بر دولت‌ها تحمیل شده و فرصت استفاده از تجربیات سالمندان را به چالشی بزرگ تبدیل کند که در این راستا آموزش تمرینات در خانه به سالمندان می‌تواند راهکاری برای بهبود کیفیت زندگی این عزیزان باشد.

باید توجه داشت که پیش از آغاز تمرینات باید به به موارد متعددی توجه داشت؛ سالمندان باید مراقب سالمتی خود باشند و در مراحل نخستین تمرین سعی کنند در نزدیکی یک جسم با ثبات تمرینات خود را انجام دهند تا در صورت نیاز از آن برای حفظ تعادل وثبات خود بهره ببرند.

علاوه بر این باید لباس و کفش مناسب پوشید و کف پوش محلی که در آن تمرین می کنند هم از کیفیت خوب و ایمنی لازم برخوردار باشد.

مسئله مهم دیگر اینکه در صورت بروز علائمی چون سرگیجه، وزوز گوش، تهوع، درد قفسه سینه، تنفس کوتاه، ناتوانی در سخن گفتن و…بلافاصله تمرین را قطع کرده و با فیزیوتراپیست خود تماس بگیرند.

همچنین اگر در زمان اجرای تمرینات دچار درد در عضلات یا مفاصل خود شدند حتما اجرای درست تمرین را با فیزیوتراپیست خود بازبینی کنند و علاوه بر موارد اشاره شده گرم کردن وسرد کردن پیش و پس از تمرین بسیار مهم بوده و نباید فراموش شود.

برای مشاهده انواع تمرینات و توصیه‌های لازم به سالمندان در منزل اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true