×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار مهر، تیم والیبال نشسته ایران مردادماه سال گذشته با شکستِ اوکراین و صعود به فینال رقابت‌های جهانی هلند، کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو را در فاصله دو سال مانده به این بازی‌ها قطعی کرد. یک روز بعد از این سهمیه نیز، تیم ایران با غلبه بر بوسنی در دیدار فینال عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

در هر دو موفقیت والیبال نشسته ایران برای کسب سهمیه پارالمپیک و قهرمانی جهان، نقش و تأثیرگذاری مرتضی مهرزاد انکارناپذیر بود. بازیکنی که در همین مسابقات جهانی ۲۰۱۸ از او به عنوان «غول ایرانی» یاد شد.

مهرزاد که نامش با ۲ متر و ۴۶ سانتی متر قد به عنوان بلندقامت‌ترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک در گینس ثبت شده است این روزها علاوه بر پیگیری تمرینات باشگاهی با تیم شهدای ششم بهمن آمل، در تمرینات تیم ملی والیبال نشسته برای پارالمپیک ۲۰۲۰ هم شرکت می‌کند.

این ملی پوش والیبال نشسته که از او به عنوان بلندترین مرد ایرانی هم یاد می‌شود، در پارالمپیک ریو نیز حضور داشت و حتی موفق شد در کنار دیگر هم تیمی‌های خود و با غلبه بر بوسنی مدال طلای این بازی‌ها را به دست بیاورد.

مرتضی مهرزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با ابراز امیدواری به اینکه در ترکیب تیم اعزامی به توکیو هم حضور داشته باشد، گفت که قطعاً تکرار قهرمانی تنها هدف این تیم است.

وی همچنین انتقاداتی را هم بابت پرداخت نشدن پاداش قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان (۲۰۱۸ هلند) و مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۱۹ تایلند) مطرح کرد.

برای پارالمپیک توکیو مانند ریو تمرین می‌کنیم
مرتضی مهرزاد با اشاره به چگونگی پیگیری تمرینات آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در پارالمپیک توکیو گفت: از اردیبهشت ماه تمرینات تیم ملی آغاز شد و با وجود برگزاری رقابت‌های باشگاهی، ماهانه پیگیر آن هستیم. به این صورت که در هر ماه ۱۰ روز اردو داریم. اردوی دی ماه همین دو روز پیش برگزار شد.

وی در این رابطه ادامه داد: البته با اتمام مسابقات باشگاهی و نزدیک تر شدن به زمان بازی‌های پارالمپیک، حجم تمرینات بیشتر می‌شود. برای پارالمپیک ریو هم با همین روند تمرینات‌مان را دنبال کردیم. امسال مسابقات باشگاهی نیمه اسفندماه تمام می‌شود. بعد از آن قطعاً تمرینات ملی فشرده‌تر خواهد شد.

از اعزام به توکیو مطمئن نیستم
این ملی پوش والیبال نشسته با تاکید بر اینکه ترکیب تیم ملی برای پارالمپیک توکیو مشخص نیست، خاطرنشان کرد: صرفاً طبق فهرست اعلام شده و دعوتی که از بازیکنان به عمل آمده است در اردوی تیم ملی شرکت می‌کنم اما در مورد اعزامم به توکیو اطمینانی ندارم. امیدوارم این مهم محقق شود چراکه می‌خواهم موفقیت‌های دوباره ای را در این عرصه بزرگ داشته باشم.

برای تکرار قهرمانی پارالمپیک مصمم‌تر از مسئولان هستیم
مهرزاد با یادآوری قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک ریو که با غلبه بر بوسنی به دست آمد و با تاکید بر اینکه انگیزه و هدف این تیم از حضور در پارالمپیک توکیو هم دستیابی به مدال طلا است، تصریح کرد: انتظار مسئولان کمیته ملی پارالمپیک هم کسب همین رنگ مدال است، آنها حتی همین مدال را برای والیبال نشسته پیش‌بینی کرده‌اند. البته خودِ ما ملی‌پوشان و اردونشینان تیم برای تکرار قهرمانی در پارالمپیک مصمم‌تر از هر فرد و مسئول دیگری هستیم به خصوص که در مسابقات جهانی و آسیایی اخیر هم این عنوان را به دست آوردیم. البته که کار سختی است به خصوص با حضور تیم‌های مطرح و بزرگی که در لیگ جهانی هم با آنها رقابت نزدیک داشتیم اما به هر حال این هدف را داریم.

بابت کسب سهمیه حقوق می‌گیریم اما نه به صورت مرتب
بازیکن ۲ متر و ۴۶ سانتی متری والیبال نشسته ایران در پاسخ به این پرسش که «آیا کمیته ملی پارالمپیک برای پرداخت حقوق و مزایای وعده داده شده بابت کسب سهمیه اقدام کرده است؟» گفت: بله؛ حقوق ماهانه به حساب‌مان واریز می‌شود اما نه به صورت مرتب و متوالی؛ هر چندماه مجموع مبلغی که باید در پایان هر ماه دریافت می‌کردیم به حساب‌مان واریز می‌شود.

نیازمند حمایت مالی بیشتر هستیم
وی افزود: والیبال نشسته جزو رشته‌هایی است که به عنوان شانس مدال طلا در توکیو معرفی شده و بر همین اساس هم میزان حقوق‌مان تعیین شده است. انتظار داریم حمایت مالی بیشتری از تیم، بازیکنان و مربیان والیبال نشسته صورت بگیرد. به هر حال والیبال نشسته شغل ما است و منبع درآمد دیگری نداریم. ضمن اینکه مدال گرفتن در پارالمپیک سخت است. تیم‌های مدعی در این رویداد شرکت می‌کنند و همه به دنبال بهترین نتیجه و رنگِ مدال هستند. مسائلی مانند حمایت مالی کمک می‌کند که انگیزه‌های قوی‌تری برای حضور در توکیو داشته باشیم.

دو پاداش طلبکاریم
مهرزاد که با تیم ملی والیبال نشسته در دوره اخیر مسابقات قهرمانی جهان و آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت، خاطرنشان کرد: بابت این دو قهرمانی که خیلی هم مهم و تأثیرگذار بودند، هیچ پاداشی از طرف وزارت ورزش دریافت نکردیم. با اوضاع مالی که این روزها در ورزش داریم هم نمی دانم که بالاخره پاداش این قهرمانی‌ها به ما تعلق می‌گیرد یا نه.

ورزشکار مغروری نیستم
ملی پوش والیبال نشسته ایران همچنین به برخی حواشی که در یک مقطع زمانی پیرامون او ایجاد شده بود، اشاره کرد و گفت: همیشه سعی داشتم از حاشیه به دور باشم اما گاهی اوقات ناخودآگاه با آن مواجه شده ام. مثلاً همزمان با اولین دوره لیگ جهانی، حاشیه‌هایی برایم درست شد. می‌گفتند که دچار غرور شده ام و با چنین نگاهی در ترکیب قرار می‌گیرم درحالی که اصلاً چنین آدمی نیستم. همیشه تلاشم این بوده که در کنار دیگر بازیکنان برای عملکرد تیمی بهترین تلاشم را داشته باشم.

از مورد توجه بودن بیزارم
مرتضی مهرزاد در بخشی از گفتگو با خبرنگار مهر و در واکنش به موردتوجه بودنش از سوی حریفان و به خصوص رسانه‌ها، گفت: از این مسئله بیزارم. مواجهه و کنار آمدن با این موضوع هم برایم سخت است. در تیم ملی والیبال نشسته بازیکنانی هستند که تجربه و پیشینه خیلی طولانی‌تری نسبت به من دارند. من فقط یک دوره پارالمپیک را تجربه کرده‌ام اما این بازیکنان بعضاً از پارالمپیک سیدنی و آتن به صورت متوالی در ترکیب تیم بوده اند. نمی دانم چرا باید با حضور این بازیکنان خیلی از توجهات به من باشد.

نفر سیزدهم تیم ملی هم نیستم
وی تصریح کرد: به لحاظ فنی و تاثیرگذاری هم دیگر بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته از من به مراتب بهتر هستند. با حضور آنها من نفر سیزدهم تیم ملی هم نیستم. خود را واقعاً پایین‌تر از همه می بینم و به همین دلیل توجه زیادی که به من می‌شود، برایم سنگین است.

به عناوینی که دارم اعتنا نمی‌کنم
این ملی پوش والیبال نشسته که از او به عنوان بلندقامت ترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک یاد می‌شود، در مورد چنین عناوینی که در اختیار دارد، گفت: اینکه چه عنوانی به من اختصاص می‌دهند، برایم مهم نیست. اصلاً نمی دانم چه زمانی و بر اساس چه آمار و مبنایی من را بلندقدترین مرد ایرانی معرفی کردند. البته بعد از اینکه اعلام شد نامم در کتاب گینس ثبت شده، خوشحال شدم اما هیچ وقت به دنبال ثبت چنین رکوردهایی نبودم. بیشتر برایم موفقیت در ترکیب تیم ملی و دستیابی به نتایج قابل توجه، مهم است.

خداحافظی نمی‌کنم، تازه اول راه هستم
مرتضی مهرزاد در پایان این گفتگو بر پیگیری مستمر تمرینات باشگاهی و ملی‌اش تاکید کرد و به خبرنگار مهر گفت: تا پارالمپیک ۲۰۲۰ با هدف حضور در ترکیب تیم اعزامی به توکیو و قهرمانی در این بازی‌ها تمرین می‌کنم. بعد از آن هم برای تکرار همه موفقیت‌هایی که تا به امروز به دست آورده ام پیگیر تمرینات خواهم بود. فعلاً هم هیچ برنامه‌ای برای خداحافظی ندارم. تازه چهار سال است که وارد والیبال نشسته و تیم ملی شده ام و فکر می‌کنم حالا حالاها باید باشم و تمرین کنم. در واقع من تازه به والیبال نشسته سلام گفته ام، نباید به این زودی به فکر خداحافظی باشم.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true