×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک توکیو گفت: ضمن خسته نباشید به بازیکنان و فدراسیون والیبال باید بگویم صعود تیم ملی به المپیک قابل پیش بینی بود. والیبال ایران در آسیا جزو تیم های تراز اول است. شاید در بازی مقابل کره جنوبی کمی فشار روانی روی بازیکنان بود اما در کل صعود به المپیک از قبل پیش بینی شده بود.

کارشناس والیبال در ادامه برای موفقیت تیم ملی در المپیک گفت: به یک برنامه ریزی اصولی نیاز داریم تا بتوانیم در المپیک نتایج خوبی کسب کنیم. باید با تیم های بزرگ دنیا بازی های تدارکاتی برگزار کنیم. ملی پوشان را فرسوده نکنیم و تمرینات فرسایشی نداشته باشیم. در لیگ ملت ها به جوانان فرصت بیشتری داده شود. باید اردوهای مشترک با تیم های بزرگ دنیا مانند روسیه، برزیل، ایتالیا و آمریکا داشته باشیم. این عوامل برای موفقیت والیبال در المپیک بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی درباره تقویت کادر فنی نیز گفت: کادر فنی تا المپیک ۲۰۲۰ قرارداد دارد و هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد شد. مطمئا با همین کادر فنی در المپیک حضور داریم.

«در برخی لحظات حساس در مسابقات شاهد بوده ایم که بازیکنان باتجربه ای مانند سعید معروف به دادِ تیم رسیده اند و سرمربی نقشی در آن نداشته است. آیا با چنین مربی می توان در المپیک نتیجه کسب کرد؟» شهنازی در پاسخ به این سئوال گفت: درباره نقاط قوت و ضعف کولاکوویچ بارها صحبت کرده ایم اما وقتی که او قرارداد دارد فکر نمی کنم تغییری ایجاد شود و باید بیشتر جنبه مثبت را نگاه کنیم. سخت است درباره موفقیت در المپیک با کولاکوویچ صحبت کنیم. پس از رفتن ولاسکو باید مربی در حد او و حتی بالاتر از او به ایران می آوردیم. متأسفانه نگرش خوبی در به خدمت گرفتن مربی نداشته ایم. اگر بخواهیم به سطح بالای والیبال دنیا برسیم باید یک مربی قدرتمند و آشنا به والیبال روز در کنار تیم ملی حضور داشته باشد، چرا که بازیکنان ما بسیار تأثیرگذار هستند و در لیگ های معتبر دنیا توپ می زنند. محمدرضا داورزنی مدیر کاربلدی است و او باید در این زمینه تصمیم بگیرد که آیا با کولاکوویچ نتایج خوبی کسب خواهیم کرد یا خیر. امیدوارم بهترین تصمیم در این زمینه گرفته شود.

شهنازی درباره واکنش کولاکوویچ مبنی بر به سکوت فراخواندن منتقدانش، گفت: از مربی باتجربه ای که در کنار تیم والیبال ایران در دنیا مطرح شده است، چنین واکنشی ضرورتی نداشت. صعود والیبال ایران به المپیک طبیعی بود. اگر کولاکوویچ در مرحله نخست انتخابی می توانست جواز حضور در توکیو را کسب کند، کار بزرگی انجام داده بود، ولی در رقابت با تیم های آسیایی، صعود به المپیک محتمل بود.

وی در ادامه تأکید کرد: کولاکوویچ با این واکنش جایگاه کمی که در بین مردم و اهالی والیبال داشت را از دست داد. او تا به حال رهاوردی برای والیبال ما نداشته است و این خط و نشان و هیس نشان دادن او اصلا ضرورت نداشت.

سرمربی تیم والیبال سایپا در ادامه درباره وضعیت تیمش در مسابقات لیگ نیز گفت: ۵۰ روز تعطیلی واقعا سخت بود. حفظ تیمی که در اوج بوده شرایط سختی داشت اما به دلیل منافع ملی و داورزنی پذیرفتیم تا مسابقات لیگ تعطیل شود. هر چند که اگر این تعطیلی هم ایجاد نمی شد، باز هم تیم ملی سهمیه را کسب می کرد.

شهنازی افزود: تمرینات خوبی پشت سر گذاشته ایم. نه بازیکنی اضافه و نه بازیکنی کم شد. آماده رویارویی با تیم شهرداری ورامین هستیم. برخی از بازیکنان آسیب های جزئی دارند که ان شاءالله تا روز مسابقه به صد درصد آمادگی خواهند رسید. آماده نبرد سخت هستیم، ورامین تیم بزرگی است. امیدوارم هر تیمی که بازی خوبی به نمایش بگذارد و مستحق بُرد باشد، پیروز شود.

شهنازی در پایان گفت: برای ملی پوشان و مربیان آرزوی موفقیت دارم. لیگ سختی در پیش داریم، امیدوارم بدون آسیب دیدگی برای بازیکنان به سلامتی تمام شود.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true