×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رقمی است که در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۹ کل کشور برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفته شده است. این بودجه در دو بخش جاری به میزان ۱۲۷ میلیارد تومان و عمرانی به میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمیته ملی المپیک پیش بینی شده است.

کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک و خزانه دار این کمیته با تاکید بر اینکه با لحاظ کردن مشکلات و محدودیت های اقتصادی کشور بودجه خوبی به کمیته اختصاص داده شده است، گفت که البته برای این بودجه رایزنی های لازم انجام شده بود.

سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بودجه ای که در لایحه سال آینده برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفته شده به حدی است که می تواند پاسخگوی نیازهای این کمیته باشد. البته که این میزان بودجه با آنچه در حد ایده آل و مطلوب موردنظر ما بوده و مطابق با هدف گذاری‌مان است، فاصله دارد اما به هر حال باید در این زمینه وضعیت اقتصادی کشور و کمبودها و مشکلات را هم در نظر داشت.

خزانه دار کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بودجه پیشنهادی برای این کمیته نسبت به بودجه سال جاری افزایش معقولی داشته است، به بودجه ۳۰ میلیارد تومانی که ویژه بازی های المپیک پیش بینی شده است نیز اشاره کرد و ادامه داد: رایزنی هایی که کمیته ملی المپیک در رابطه با بودجه تخصیصی برای سال آینده داشت در این زمینه و در کل اعتباری که برای ما پیش بینی شده، بی تاثیر نبود. رئیس کمیته ملی المپیک تا آخرین دقایق پیش از نهایی شدن لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده در حال رایزنی بود تا بتواند تخصیص قابل توجهی از دولت بگیرد. خوشبختانه دولت هم با لحاظ کردن حساسیت ورزش به خصوص در سال آینده پاسخگوی این رایزنی ها بود.

«سال گذشته بودجه مصوب برای کمیته ملی المپیک ۱۰۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود اما آنچه ابلاغ شد با کاهش قابل توجه به ۷۴ میلیارد تومان رسید. با این حساب احتمالا در بودجه ابلاغی برای سال آینده هم تغییراتی اعمال خواهد شد؟». سعیدی در واکنش به این موضوع گفت: البته هنوز لایحه بودجه ۹۹ به تصویب نهایی نرسیده اما در کل احتمال اینکه رقم پیش بینی شده برای کمیته در مرحله تصویب یا حتی ابلاغ تغییر کند، وجود دارد. اگرچه اطمینان داریم دولت و سازمان برنامه و بودجه حامی ورزش هستند و حمایت لازم را خواهند داشت. به هر حال ورزش در روحیه و غرور ملی تاثیرگذار است به خصوص سال آینده که المپیک برگزار می شود.

سعیدی در پایان گفت: کمیته ملی المپیک تلاش خواهد داشت با در نظر گرفتن رویکرد اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی، بودجه اختصاصی را مدیریت و بهره مندی حداکثر را از آن داشته باشیم.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true