×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، در این سانحه رانندگی که روز دوشنبه در بزرگراه آلماتی- تاراز کشور قزاقستان رخ داد، الیاس ژومای عضو تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قرقیزستان که طلای جوانان آسیا۲۰۱۵، برنز بازی های اسلامی ۲۰۱۷، برنز زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۹، برنز نوجوانان جهان ۲۰۱۱ و برنز نوجوانان و جوانان آسیا را در کارنامه خود داشت، به همراه ژاکسبیک کارابالایف و ژانبوتا بایبازار ۲ آزادکار دیگر زیر ۲۳ سال قزاقستان جان خود را از دست دادند.

کارابالایف و بایبازار بر اثر این سانحه در دم جان خود را از دست دادند و الیاس ژومای نیز پس از یک روز سرانجام روز گذشته(سه شنبه) بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

همچنین نوردولت زائوتبک و چنگیزخان مهمت کالیف دیگر آزادکاران قزاق بودند که در اثر این سانحه در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

الیاس ژومای سال گذشته در رده سنی بزرگسالان در رده پنجم وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو ترکیه جای گرفت.

آست سریکبایف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد قزاقستان از جان باختن زودهنگام این کشتی گیران جوان و آینده دار ابراز تاسف کرد.

وی افزود: این یک حادثه وحشتناک بود که باعث شد ۳ کشتی گیر با استعداد ما جان خود را از دست بدهند. کارابالایف در وزن ۸۶ کیلوگرم قهرمان زیر ۲۳ سال قزاقستان شد و ما او را به اردو دعوت کردیم اما به دلیل مصدومیت پا نتوانست حاضر شود.

سریکبایف خاطرنشان کرد: الیاس ژومای نیز یکی از بهترین کشتی گیران جوان ما در تیم ملی بود که از ۵ یا ۶ سال پیش در تیم ملی حضور داشت. او در آخرین اردوی ما نیز خیلی خوب کار کرد و همیشه جزو ۳ نفر برتر قزاقستان در اوزان ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم بود. آن ها در جوانی و خیلی زود از دنیا رفتند. این حادثه تلخ را به خانواده آن ها و تمامی دوستان و طرفداران کشتی تسلیت می گویم.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true