×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، ریچارد مک لارن مسئول رسیدگی به پرونده اتهامات علیه تاماش آیان رییس پیشین فدراسیون جهانی وزنه برداری بود که اکنون بعد از گذشت چهار ماه، گزارش خود را به هیات اجرایی ارائه کرد. یک شبکه آلمانی در مستندی ادعا کرده بود که در فدراسیون جهانی وزنه برداری فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک انجام گرفته است.

مک لارن هم پس از ماه‌ها تحقیق اعلام کرد، ۴۰ مورد دوپینگ مثبت اعلام نشده است، بیش از ۱۰ میلیون دلار هم مفقود شده و همچنین در دو کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی، رای خریداری شده است. البته خرید رای نه تنها برای آیان بلکه برای طرفداران او جهت حضور در هیات اجرایی فدراسیون جهانی بوده و خریدن رای به صورت نقدی انجام گرفته است.

مک لارن در مورد پول های مفقود شده نیزگفت: منابع اصلی این پول‌ها جریمه های دوپینگ بوده است که به صورت شخصی به خود تاماش آیان پرداخت می‌شد. همچنین پول نقد زیادی از حساب فدراسیون جهانی برداشت می‌شد که معمولا قبلا از مسابقات بزرگ و کنگره‌های فدراسیون جهانی بوده است. متاسفانه ممکن نیست مشخص کنیم که چه مقدار از پول‌های جمع‌آوری یا برداشت شده برای هزینه های مشروع بوده است.

مک لارن در مورد پرونده دوپینگ‌ها نیز گفت: بیش از ۶۰۰ وزنه بردار در یک دهه گذشته تستشان مثبت شده است و تاماش آیان در کار کمیسیون آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی دخالت کرده است و فرهنگ دوپینگ در این رشته ورزشی وجود دارد. تحقیقات ما نشان می دهد ۴۰ مورد دوپینگ مثبت در سوابق فدراسیون جهانی پنهان شده که شامل مدال آوران طلا و نقره است.

البته اطلاعات در مورد دوپینگ‌ها برای تحقیقات بیشتر به وادا ارسال شده است. در این میان سازمان ملی مبارزه با دوپینگ مجارستان هیچ کار غیر قانونی انجام نداده و مطابق با استانداردهای وادا عمل کرده است.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true