×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

سهیل واحدی اسنوکرباز ایرانی که در رقابت های آزاد ولز درخشش بسیار خوبی داشت در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکردش در این رقابت ها گفت: در همه مسابقات تور حرفه ای، تمامی بازیکنان بزرگ و نامی اسنوکر شرکت کرده و با تمام توان برای برد رقابت می کنند. بازیکنان برای اینکه بتوانند جایگاهشان را در رنکینگ جهانی حفظ کنند و یا رنکینگ خود را افزایش دهند در همچین مسابقاتی شرکت می کنند.

او افزود: من در بازی اول موفق شدم سریعترین بازیکن جهان، تپچایا اون نوه مرد شماره ۲۱ جهان را با نتیجه چهار بر دو شکست داده و به ۶۴ نفر برتر این مسابقه راه پیدا کنم. این اولین بار بود که یک بازیکن ایرانی توانسته بود این بازیکن که در مسابقات شوت اوت پارسال مقام اول را کسب کرده بود را شکست دهد. در بازی دوم هم با یکی از بهترین بازیکنان جدید که ملیتی چینی داشت به رقابت پرداختم. سی جیاهو نام این اسنوکرباز چینی بود که او اکنون مرد شماره ۹۷ حرفه ای های جهان است.

او درباره بازی با این حریف چینی گفت: بازی نفسگیر و نزدیکی را داشتم که در آخر موفق شدم با نتیجه چهار بر دو این حریف را شکست دهم و به مرحله ۳۲ نفر پایانی صعود کنم. این بازیکن در یکی از مسابقات اخیر خودش استوارت بینگهام رو شکست داده بود. بینگهام یکی از اسنوکر بازانی است که توانسته قهرمان بزرگترین مسابقه تاریخ اسنوکر شده و همچنین موفق شده مسابقات مسترز را برنده شود.

واحدی افزود: در مرحله ۱۶ نفر پایانی با جک لیزوسکی مرد شماره ۱۳ جهان بازی کردم که فینالیست مسابقات آزاد اسکاتلند و آزاد چین بود. لیزوسکی اسنوکر بازی است که هرروز در بهترین شرایط با مرد شماره یک جهان یعنی جاد ترامپ تمرین میکند. من موفق شدم با نتیجه چهار بر صفر از سد این حریف قدرتمند عبور کنم و به مرحله ۱۶ نفر پایانی برسم. رسیدن من به مرحله ۱۶ نفر پایانی برای اولین بار اتفاق افتاد اما در این مرحله به رونی اُ سالیوان باخته و از گردونه رقابت ها کنار رفتم. رونی اُ سالیوان در مصاحبه خود بعد از بازی گفت که من پیشرفت قابل توجهی داشتم و آینده روشنی پیش رو دارم که این نظر لطف این اسطوره ارزشمند ورزش به من است.

این اسنوکر باز ایرانی در پاسخ به اینکه در این مسابقات شما با افراد رنکینگ دار جهانی به رقابت پرداختید، عملکرد خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ پاسخ داد: این رقابت ها یکی از بهترین مسابقاتم بود زیرا که اعتماد به نفس و تمرکز بالایی در تمرینات داشتم. روزی هشت ساعت با بازیکن های خوب تمرین میکردم و از همه مهمتر این موفقیت رو مدیون حمایت و دعای مکرر همسر عزیزم هستم و به آینده بسیار امیدوارم.

او در پاسخ به اینکه برای چندمین بار است که در مقابل اُ سالیوان قرار گرفته اید و بازی شما با او چگونه بود؟ پاسخ داد: این دومین بار بود که از اُ سالیوان شکست خوردم اما خیلی چیزها یاد گرفتم. موردی که بسیاری اطلاع ندارند این است که اُ سالیوان همیشه روی میز یک بازی می‌کند که به نوعی می‌شود به این تشبیه کرد که تیم فوتبال ایران به مصاف برزیل در کشور برزیل رفته و جلوی تماشاچیان برزیلی قرار بگیرد. همه دوست دارند فقط تیم خودشون یعنی برزیل پیروز میدان باشد و هر لحظه او را تشویق می‌کنند.گذشته از این موضوع،‌به قدری میز یک با میزهای دیگه متفاوت هست (حتی با میز دو و سه ) که وقتی بعد سه بازی مجبور می شوی روی آن میز بازی کنی، کاملا با آن ناآشنا خواهی بود. همچنین کنترل کامل روی توپ ها به خصوص توپ سفید را نداری که این خودش باعث پایین آمدن سطح تمرکز و عملکرد شما خواهد شد.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا صحبت خاص دیگری دارد؟ گفت: صحبت های زیادی دارم اما از مسئولین کشور میخواهم که اگر علاقه‌مند هستند و همچنین برای آنان اهتزاز پرچم ایران در این رقابت ها اهمیت دارد از لحاظ مالی فقط به اندازه ۵ درصد فوتبال من را حمایت کنند تا نتیجه حمایت ها را ببینند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true