×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، رفته رفته لیگ برتر فوتبال ایران به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود تا علاقه مندان به فوتبال رقابتی داغ را برای کسب عنوان قهرمانی این فصل لیگ برتر شاهد باشند. در دومین روز از هفته بیست و پنجم، چهار دیدار برگزار می‌شود که در سه بازی مدعیان قهرمانی به زمین می‌روند.

سپیدرود رشت- تراکتورسازی تبریز؛ ورزشگاه سردار جنگل رشت، ساعت ۱۷

نخستین دیدار امروز تقابل تیمی از انتهای جدول و تیمی از مدعیان قهرمانی است. با نگاهی به آمار متوجه اختلاف فاحش دو تیم خصوصاً در نیم فصل دوم لیگ می‌شویم. تراکتورسازی در ۹ مسابقه خود در نیم فصل دوم موفق به کسب ۷ پیروزی شده است و فقط دو بار بازی‌هایش با تساوی به پایان رسیده است. آن‌ها با ۳۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. شرایط اما برای سپیدرود بسیار متفاوت است. در ۹ بازی نیم فصل دوم سپیدرود ۵ تساوی و ۴ شکست به دست آورده است. به این آمار باید شکست برابر پرسپولیس در جام حذفی را هم اضافه کرد. آن‌ها که این روزها نیمکت خود را به نادر دست نشان سپرده‌اند در رده پانزدهم جدول قرار دارند و یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شوند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد قرمزهای تبریز کار سختی برای از پیش روی برداشتن سپیدرود ندارند و می‌توانند با پیروزی در این دیدار موقتاً در صدر جدول قرار بگیرند و با خیال آسوده‌ای مصاف رقیبانشان را به تماشا بنشینند. تراکتورسازی و سپیدرود از جهتی در این فصل که هر دو تیم از ابتدای فصل سه سرمربی را روی نیمکت خود دیده اند، تشابه دارند. خداداد عزیزی، علی کریمی و نادر دست نشان برای سپیدرود و جان توشاک، محمد تقوی و جرج لیکنز برای تراکتورسازی در این فصل سرمربی‌گری کرده‌اند.

پدیده شهر خودرو- نفت مسجد سلیمان؛ ورزشگاه امام رضا، ساعت ۱۷:۳۰

این مسابقه هم مانند بازی قبلی جدال دو تیم از بالا و پایین جدول است. پدیده که مدت زیادی در این فصل صدرنشین لیگ برتر بود، در نیم فصل دوم افت محسوسی کرد تا نه تنها صدر جدول را از دست بدهد بلکه در کورس قهرمانی و حتی کسب سهمیه از ۴ رقیب خود کمی دور بماند. ۳ پیروزی از ۹ مسابقه در نیم فصل دوم برای شاگردان گل محمدی که تا نیم فصل اول بیشتر امتیازات را از آن خود می‌کردند، آمار خوبی محسوب نمی‌شود، خصوصاً اینکه دو برد از سه پیروزی این تیم برابر دو تیم انتهای جدولی سپیدرود و استقلال خوزستان به دست آمده است. با این حال این تیم هنوز ۱۸ امتیاز دیگر پیش روی خود می‌بیند و نمی‌خواهد از حالا خود را یک بازنده بزرگ قلمداد کند.

نفت مسجد سلیمان هم که در رده چهاردهم قرار دارد مدت زیادی است که رنگ برد را به خود ندیده و یا می‌بازد و یا مساوی می‌کند. این تیم با منطقه سقوط فقط ۴ امتیاز فاصله دارد و اگر رقیب اصلی‌اش یعنی سپیدرود این هفته با تراکتورسازی مدعی بازی نداشت، باید با استرس بیشتری به مصاف پدیده می‌رفت. مرزبان و بازیکنانش روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند اما نمی‌خواهند سفر یک ساله خود به لیگ برتر را به این زودی‌ها تمام شده ببینند.

سپاهان- استقلال؛ ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۷:۴۵

حساس‌ترین بازی این هفته در شهر اصفهان برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که می‌تواند کلاف قهرمانی لیگ برتر را پیچیده‌تر کند. استقلالی‌ها با برد مقابل تیم قدرتمند الهلال پا به این مسابقه می‌گذارند و به نظر می‌رسد بعد از دو هفته پرتلاطم حالا کمی به آرامش رسیده‌اند و می‌خواهند کار نیمه تمام خود در لیگ برتر را با انگیزه‌ای بیشتر از قبل دنبال کنند. آبی پوشان با ۴۴ امتیاز و اختلاف سه امتیازی نسبت به سپاهان در رده چهارم قرار دارند و با پیروزی برابر حریف خود می‌توانند جای خود را با این تیم در جدول عوض کنند. سرمربی سپاهان در وصف استقلال گفته است تیمی که الهلال را شکست می‌دهد، قدرتمند است. قلعه نویی که تیمش فقط یک بار در این فصل آن هم برابر تراکتورسازی شکست خورده است از سختی بازی برابر تیم سابقش آگاه است. این بازی برای او هم از لحاظ حیثیتی اهمیت دارد و هم از لحاظ امتیاز در جدول. با توجه به بازی‌های تقریباً آسان تراکتورسازی و پرسپولیس در این هفته، اگر سپاهان برابر استقلال امتیاز از دست بدهد برای رسیدن به قهرمانی دچار مشکل می‌شود. بازی رفت دو تیم با پیروزی زردپوشان به پایان رسید و قبل از مسابقه هم بیانیه باشگاه سپاهان در رابطه با مسائل داوری، شروعی برای بیانیه دادن در لیگ برتر ایران بود. باید صبر کرد و دید این بازی جذاب به امیدواری بیشتر استقلال برای رسیدن به صدر ختم می‌شود یا قلعه نویی و بازیکنانش سایه به سایه دو تیم قرمزپوش بالای جدول حرکت می‌کنند.

صنعت نفت آبادان- پارس جنوبی جم؛ ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۹

یکی دیگر از تیم‌هایی که در نیم فصل دوم موفق به کسب پیروزی نشده، صنعت نفت آبادان است که باید برابر پارس جنوبی جم قرار بگیرد. صنعت نفت با ۱۵ تساوی در این فصل رکورددار است. هر چند این تیم نتایج خوبی نگرفته است اما مدیران این تیم همچنان به سرمربی خود یعنی سرجیو اعتماد دارند و برخلاف معمول که باشگاه‌ها بعد از چند هفته ناکامی سرمربیان خود را عوض می‌کنند، در کادر فنی تیم تغییر ایجاد نکرده‌اند. پارس جنوبی هفته گذشته با ۱۰ نفر موفق شد شکست یک بر صفر برابر استقلال خوزستان را به برد دو بر یک تبدیل کند. شاگردان تارتار که در میانه جدول قرار دارند نه رویای کسب سهمیه در سر دارند و نه خطر سقوط را احساس می‌کنند و به نوعی بازی‌های آخر فصل برای آن‌ها مثل بازی‌های تدارکاتی است. هر چند دو بازی آخر فصل آن‌ها برابر تراکتورسازی و پرسپولیس احتمالاً در تعیین قهرمان لیگ تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true