×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش همراه با حسین رفیعیان عضو هیات رئیسه در نشست خبری که امروز سه شنبه برگزار شد، پیرامون موضوعات مطرح نسبت به این رشته و به ویژه آغاز به کار لیگ برتر بانوان توضیح دادند.

در آغاز این نشست خبری سلیمانی ضمن تسلیت به خاطر شهادت سردار قاسم سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و سیل سیستان و بلوچستان گفت: طی سال های گذشته لیگ های باشگاهی اسکواش به تدریج از هیات ها به سمت باشگاهی حرکت داشتند طوریکه امروز ما از حمایت باشگاه های خصوصی برخورداریم.

رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به حضور نمایندگان بخش های خصوصی در هیات رئیسه گفت: حسین رفیعیان مدیرعامل باشگاه مهرسان از جمله این افراد است که انصافاً حضورش در هیات رئیسه هم مفیده فایده بوده به خصوص از این حیث که ملی پوشان ما را در باشگاه خود تحت پوشش قرار داده است.

سلیمانی ادامه داد: وقتی ملی پوشان ما جذب باشگاه های خصوصی می شوند، هزینه از دوش فدراسیون هم برداشته می شود. این موضوع به رشد اسکواش و پیشبرد برنامه ها هم کمک می کند.

رئیس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه مدیریت این رشته جمعی است، گفت: نتیجه هم جلوگیری از حاشیه است و اینکه بدون مشکل کارها را پیش می بریم. ما به دنبال بروز خلاقیت ها در اسکواش هستیم.

سلیمانی در مورد شرایط مالی فدراسیون اسکواش و مشکل مسدود شدن حساب های این فدراسیون نیز تصریح کرد: در واقع مشکل ما در این زمینه ۹۰۰ میلیون بدهی بود که با اعتبارات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی سال گذشته فدراسیون برابری می کرد. البته اعتبارات سال ٩٨ فدراسیون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است.

وی در این زمینه ادامه داد: برای سهولت کار پرداخت بدهی را قسط بندی کردیم. نصف این مبلغ بخشیده و بقیه را چک دادیم و اینگونه حساب های فدراسیون باز شد.

وی با بیان اینکه حضور تیم ملی اسکواش مردان و بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مصوبه شورای برون مرزی را گرفته، گفت: این رقابت ها فروردین ماه در مالزی برگزار می شود. ١٣ نفر ترکیب تیم اعزامی را تشکیل می دهند. در صورت نبود مشکل قطعاً به این رقابت ها اعزام خواهیم داشت. در این زمینه به دنبال تامین منابع هستیم.

به گفته سلیمانی در حاشیه رقابت های قهرمانی آسیا، اجلاس آسیایی هم برگزار می شود. ایران هم یک نماینده در این اجلاس خواهد داشت.

رئیس فدراسیون اسکواش مورد کرسی های بین المللی این رشته گفت: کرسی ریاست غرب آسیا، عضویت در قاره آسیا و کمیته تحقیقات جهانی در اختیار ایران است. به عنوان رئیس اسکواش غرب آسیا قصد داریم ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان را به این منطقه اضافه کنیم.

سلیمانی همچنین در مورد مسائل اخیر کشور گفت: ورزش جزوی از کل جامعه است که متاثر از مسایل سیاسی می شود. امنیت و ارزش ها دو مقوله مهم در هر کشور است که در ورزش هم مهم به شمار می رود. امروز شاهدیم که تحریم ها و تهدیدها بیشتر می شود در حالیکه نباید حادثه را به پای عدم امنیت گذاشت. اطمینان داریم کشورمان هم از این مرحله هم گذر خواهد کرد.

رئیس فدراسیون اسکواش همچنین از میزبانی ایران برای مسابقات جهانی پدر خبر داد و گفت: اولین بار است که امتیاز میزبانی این رقابت ها را می گیریم. مسابقات دارای رنگینگ جهانی است و جایزه دلاری آن از طرف فدراسیون جهانی تامین می شود.

رفیعیان: برای دیگر تیم ها هزینه می کنم تا تیمم رقیب داشته باشد

در بخشی از نشست خبری امروز فدراسیون اسکواش، حسین رفیعیان عضو هیات رئیسه و مدیر باشگاه مهرسان نیز گفت: چند ماهی است افتخار حضور در هیات رئیسه را دارم، سعی دارم حضورم مفید باشد.

وی با اشاره با بیان اینکه مهرسان اولین پردیس فرهنگی هنری کشور است، خاطرنشان کرد: در واقع ما اولین پردیس فرهنگی و هنری در جهان هستیم. در این مجموعه ٧ هنر را با هم داریم از جمله ورزش، در این راستا تشکیل تیم در بخش مردان و بانوان برای فعالیت در اسکواش را در برنامه داشتیم.

وی ادامه داد: تشکیل تیم مردان به دلایلی منتفی شد اما تیم بانوان تشکیل و آغاز به کار کرده است. این تیم در لیگ باشگاهی کشور شرکت خواهد داشت و در صورت موافقت شورای برون مرزی، اواخر اسفندماه عازم مسابقات فرانسه می شود.

مدیر پردیس فرهنگی هنری پردیسان تاکید کرد: از آنجا که ترکیب تیم متشکل از ملی پوشان است، سعی کردیم از مربیان کادر فنی تیم ملی هم استفاده کنیم.

رفیعیان در مورد اینکه "در اختیار داشتم کامل باریکنان و مربیان تیم ملی باعث کاهش کیفیت رقابت در لیگ نمی شود؟ "، گفت: من اعلام آمادگی کرده ام برای اینکه اسپانسر دیگر تیم ها شوم، اگر تیمی مدعی است که پتانسیل و برنامه دارد اما با مشکلات مالی مواجه است، حاضرم هزینه های آن تیم را بدهم تا تیم خودم رقیب جدی داشته باشد.

وی در مورد برنامه باشگاه مهرسان برای فعالیت در دیگر رشته ها گفت: فعالیت در فوتسال را هم در برنامه داریم، مذاکراتی داشته ایم که در صورت توافق در لیگ آینده حضور خواهیم داشت.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true