×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، تیم ملی اهداف پروازی ایران برای حضور در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به فنلاند اعزام شد که در پایان نمایندگان ایران نتایج ضعیفی گرفتند و همان طور که انتظار می‌رفت از کسب سهمیه المپیک هم بازماندند.

اما نکته قابل توجه در این زمینه حضور مربی ارمنستانی همراه با تیم ملی اسکیت بود در حالی که هنریک آواکیان( مربی فعلی تیم ملی) به فنلاند اعزام نشده بود. این موضوع باعث شده تا با توجه به حضور پسر علی دادگر (رئیس فدراسیون) در تیم اسکیت این شائبه به وجود بیاید که دادگر برای حمایت از پسر خود چنین کاری را انجام و مربی دیگری را کنار تیم قرار داده است.

در این رابطه ناصر رسولی، مدیر تیم‌های ملی تیراندازی به ایسنا گفت: اینکه گفته می‌شود دو مربی خارجی داشتیم را قویا تکذیب می‌کنم. ماجرا از این قرار است که فدراسیون ارمنستان از آقای دادگر جهت توسعه و همکاری بین دو فدراسیون دعوت کرد که در نتیجه تفاهم نامه‌ای امضا شد. برای اجرای بندهای این تفاهم نامه یک مربی ارمنستانی بدون هیچ هزینه‌ای به ایران آمد و چند روز با تیم تمرین کرد. از آنجایی که او مربی تیم ملی بانوان ارمنستان است و همسرش هم در تیم ملی حضور دارد در فنلاند شرکت کردند یعنی چه به ایران می‌آمد یا نه باز هم با تیم کشور خودش در فنلاند شرکت می‌کرد و اینگونه نبود که به خاطر ما باشد.

او در این مورد افزود: این مربی ارمنستانی کنار تیمش مسئولیتی دارد و به همین دلیل استخدام مربی را تکذیب می‌کنم بلکه تنها در راستای اجرای بندهای تقاهم نامه چندروز در ایران با ورزشکارانمان تمرین کرد.

رسولی در پاسخ به این سوال که چرا هنریک آواکیان تیم ملی را همراهی نکرد؟ گفت: آواکیان ورزشکار ارزنده ما بوده و مدتی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت اما مشکلاتی برای سفرش به وجود آمد و نتوانست به فنلاند برود. از این مشکلات خبر ندارم اما در این زمینه از طرف فدراسیون مشکلی وجود نداشت.

او در ادامه بیان کرد: آواکیان نتوانست همراه تیم باشد و قرار شد مربی ارمنستانی علاوه بر تیم کشور خود، کنار تیم ایران هم باشد اما هیچ استخدامی نداشتیم. موضوع پسر آقای دادگر شایعه است که هر با اعزام شدن یا نشدن برای تیم داستان‌هایی درست می‌کنند.

رسولی در مورد اینکه چرا در رشته تراپ تفاهم نامه ای امضا نشده است؟ گفت: ارمنستان فقط در اسکیت کار می‌کند و تراپ ندارند، از طرف دیگر ما برای رشته‌های دیگر مربی داریم.

زمین و شرایط آب و هوایی کار تیراندازان تراپ را سخت کرد

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی به عملکرد تیم ملی تراپ ایران در مسابقات جهانی فنلاند که موفق به کسب سهمیه المپیک نشد اشاره کرد و گفت: این مسابقات یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین مسابقات سال‌های اخیر بود چون ‌آخرین جام جهانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شد. در تراپ مردان بیش از ۱۵۰ شرکت کننده حضور داشتند و به همین دلیل کمیته مسابقات برخلاف گذشته مسابقات را به جای دو روز در سه روز برگزار کرد.

او در این مورد افزود: شرایط جوی هم روی عملکرد ورزشکاران تاثیر داشت و آب و هوای محل مسابقات هر روز تغییر می‌کرد به گونه‌ای که قهرمانان المپیک، جهان و قاره‌ای هم با مشکل مواجه شدند و هیچ کدام ابراز رضایت نداشتند چون رکوردهایشان پایین آمده بود. ورزشکاران ایران نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی نسبت به کسب سهمیه المپیک در مسابقات آسیایی تراپ اظهار امیدواری کرد و گفت: محمد حسین پرورش‌نیا در فنلاند رکورد ۱۱۱ را به ثمر رساند و بین ورزشکاران آسیا چهارم شد به همین دلیل امیدواریم که در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان و آسیایی قطر ( آخرین مسابقه توزیع سهمیه المپیک توکیو) نتیجه خوبی رقم بزند.

او در مورد مسابقات آسیایی بیان کرد: در مسابقات آسیایی تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به جهانی کمتر است در نتیجه امیدوارم با تلاش ورزشکاران و فدراسیون نتایج مطلوبی به دست بیاید. اگر ورزشکارانمان با همین روند ادامه دهند قطعا خبرهای بهتری برای جامعه ورزش ایران و علاقه مندان به تیراندازی خواهیم داشت.

نام ورزشکار برایمان مهم نیست

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی ایران در مورد مسابقات جهانی تفنگ و تپانچه در برزیل گفت: نزدیک به ۶۰۰ ورزشکار از ۶۶ کشور دنیا در این مسابقات شرکت کرده‌اند در حالی که ۱۷ سهمیه المپیک توزیع می‌شود. ورزشکاران اعزامی ایران هم اردوهای خوبی داشتند و از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

او در مورد اینکه الهه احمدی( که سابقه حضور در دو المپیک را دارد) هنوز نتوانسته سهمیه المپیک توکیو را بگیرد، گفت: خانم احمدی یکی از تیراندازان بسیار خوبمان است و متاسفانه به دلیل شانس کم در مسابقات اخیر سهمیه نگرفت. او در روز اول مسابقات مونیخ و در بخش سه وضعیت یکی از بهترین رکوردها را ثبت کرد و چهارم شد، اگر در مسابقه بعدی همان نتیجه را می‌گرفت، سهمیه المپیک را به دست می‌آورد اما متاسفانه شانس با او یار نبود. امیدوارم در جام جهانی ریو موفق به کسب سهمیه شود.

رسولی در مورد تعداد کم سهمیه‌های تیراندازان ایران برای المپیک توکیو بیان کرد: هنوز دیر نشده است؛ برای المپیک ریو، از مسابقات جهانی دو سهمیه گرفتیم و در مسابقات آسیایی هندوستان سه سهمیه دیگر هم کسب کردیم یعنی الان در مقایسه با دوره قبل در مسابقات جهانی یک سهمیه کمتر گرفته‌ایم. البته در مسابقات جهانی ریو هم شانس داریم اما قطعا در مسابقات آسیایی قطر سهمیه می‌گیریم.

او در این مورد افزود: اگر در مسابقات هندوستان و چین کمی شانس داشتیم، سهمیه می گرفتیم چون شانس مبارزه برای کسب سهمیه را با اختلاف یک دهم از دست دادیم.

او در مورد اعزام نشدن امیرسیاووش ذوالفقاریان (که به تازگی در جام جهانی جوانان قهرمان شده است) به مسابقات ریو، گفت: الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی برای تمامی اعزام‌ها معیارهای خاصی از نظر ثبت امتیاز و رکوردگیری‌های اردو و مسابقه دارد و بر اساس آنها آماده‌ترین تیراندازان را انتخاب می‌کند. سطح آمادگی ورزشکاران برایمان مهم است نه اسم. ذوالفقاریان در اردوها حد نصاب لازم را کسب نکرد بنابراین جزو نفرات اعزامی قرار نگرفت.

بدون سماکین کمبودی نداریم

رسولی در مورد ادامه همکاری با الکساندر سماکین(سرمربی اوکراینی تیم ملی تپانچه) گفت: با او مذاکراتی داشتیم اما از آنجایی که زمانمان برای انجام کارهای ادارای ثبت قرارداد کم بود در نتیجه فعلا او را در اختیار نداریم. برای مسابقات قطر مذاکره می‌کنیم و در صورت توافق کنارمان خواهد بود. البته از نظر فنی احسال کمبودی نداریم اما اگر شرایط فراهم شود و او را کنار تیم داشته باشیم امتیاز مثبتی محسوب می‌شود اما اگر نباشد خللی احساس نمی‌کنیم چرا که کادر فنی‌مان چیزی از مربیان خارجی کم ندارند.

او در این مورد افزود: در تمامی رشته‌ها مربیان ایرانی ثابت کرده‌اند که چیزی از مربیان خارجی کم ندارند و باکیفیت و باتجربه هستند. خانم هاشمی ۵ سال در سنگاپور کار کرد و کشورهای زیادی به دنبال جذبش بودند اما ترجیح داد به ایران برگردد و با تیم ملی ایران کار کنند. علی رغم اینکه پیشنهادات مالی خیلی خوبی داشت اما به کشورهای دیگر پاسخ منفی داد و فدراسیون ایران توانست از وجودش استفاده کند. همچنین آقای اینانلو، سرمربی تفنگ مردان ایران جذب کشور اندونزی شد. در واقع پتانسیل‌های خوبی در بخش مربیگری داریم و باید به آنها میدان بدهیم.

رسولی در پایان بیان کرد: تیراندازی رشته‌ای روانی است و مربیانی که از نظر عاطفی و روانی ارتباط خوبی با ورزشکاران برقرار کنند، موفق‌تر می‌شوند. این موضوع با مربی داخلی یا خارجی می‌تواند اتفاق بیفتد اما در حال حاضر وضعیت ورزشکاران خوب است و کمبودی احساس نمی‌کنیم.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true