×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

ملی پوش فوتبال بانوان در گفتگو با خبرنگار مهر پس از کسب نتایج تیم ملی و عدم صعود به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: فوتبال بانوان از نظر کیفیت رشد خوبی داشته برخلاف اینکه نتیجه دلخواه را کسب نکردیم اما از نظر سطح فنی در حال پیشرفت هستیم.

در بازی مقابل چپن تایپه در مقابل کم تجربگی و اشتباهات نتیجه را واگذار کردیم اما این را بدانید که فوتبال بانوان در حال رشد است و در واقع می‌توان بگوییم که فوتبال بازی می‌کنیم. بسیار دوست داشتیم از این مرحله صعود کنیم پتانسیل این را نیز داشتیم اما به هر حال بازی فوتبال است و اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنیم گل می‌خوریم.

زهرا قنبری در ادامه گفت: در بازی مقابل فیلیپین موقعیت‌های بسیاری برای گلزنی داشتیم اما به دلیل کم تجربگی و نداشتن بازی‌های تدارکاتی بسیار، بازیکنان موقعیت‌ها را از دست دادند. شاید اگر با تجربه تر بودیم بهتر می‌توانستیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی تیم ملی در این مسابقات عدم گلزنی بود. آیا مهاجمی آماده نداریم، تصریح کرد: نمی‌توان این را بر این حساب گذاشت که مهاجمین مشکل دارند. استرس حاکم بر بازی‌ها از کیفیت بازیکنان کاست و همین دلیل عاملی شد تا نتوانیم از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم. در بازی با فلسطین موفق شدیم جبران کنیم و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شدیم. در بازی مقابل چین تایپه نیز ابتدا به دلیل استرس نیز موقعیت‌های بسیاری را از دست دادیم. در نیمه دوم می‌توانستیم به گل هم برسیم اما کم تجربگی مانع از این کار شد. نمی‌توان مهاجمی را مقصر دانست. هر نتیجه‌ای که بدست می‌آید حاصل کار تیمی است.

قنبری در ادامه افزود: چیزی که مشخص است پیشرفت در فوتبال بانوان است. هر چه بیشتر به ما بها داده شود قطعاً نتیجه آن را خواهند دید. ما دیگر زیر توپ نمی زنیم بلکه فوتبال بازی می‌کنیم. حضور در این تورنمنت بسیار برای ما لذت بخش بود و یکی از متفاوت‌ترین مسابقاتی بود که در آن حضور داشتیم.

ملی پوش فوتبال بانوان در پاسخ به این سوال که پس از بازگشت از این مسابقات آیا قرار است اردوها به صورت مداوم برگزار شود یا خیر، گفت: امیدوارم این اتفاق رخ دهد. فعلاً خبری از تورنمنت‌های آینده نداریم. خواهش من این است که تیم ملی فوتبال بانوان به امان خود رها نشود. از ۲۸ اسفند اردوها به صورت مداوم برگزار شد و ما خود را برای حضور در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک آماده کردیم. اگر اردوها به صورت مداوم برگزار شود قطعاً هم کیفیت مسابقات لیگ افزایش می یابد هم به تیم ملی کمک می‌کند که هماهنگ‌تر و با تجربه تر شویم.

وی تاکید کرد: اگر برنامه ریزی خوبی وجود داشته باشد این قول را خواهم داد که ما در مرحله بعدی مسابقات انتخابی المپیک به دور نهایی صعود خواهیم کرد و این را با جرأت می گویم چرا که ما پتانسیل خوبی داریم. همچنین حضور عبدی و حبیبی کمک بسیاری به فوتبال زنان کرد. عبدی به ما ارزش و باور داد که ما می‌توانیم جزو تیم‌های خوب آسیا باشیم.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true