×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، تیم ملی وزنه برداری ایران در حال آماده شدن برای حضور در سه رویداد گزینشی المپیک است تا وزنه برداران آخرین تلاش های خود را برای گرفتن امتیاز لازم انجام دهند و در نهایت به سهمیه المپیک برسند.

وزنه برداران مسابقات جام فجر، غرب آسیا و قهرمانی آسیا را پیش رو دارند. در جام فجر هفت وزنه بردار از ایران شرکت می‌کنند اما در غرب آسیا به احتمال زیاد سه نفر اعزام می شوند. در قهرمانی آسیا هم گفته شده فدراسیون بنا ندارد تیم را با ترکیب کامل (۱۰ نفره) اعزام کند بلکه فقط نفراتی به مسابقات می روند که دنبال پر کردن گزینشی های المپیک خود هستند.

در این میان یک نکته مهم وجود دارد و این است که فدراسیون اشتباهی که در مسابقات سوئیس انجام داد را تکرار نکند.

پس از مسابقات قهرمانی جهان در تایلند، مسابقات گزینشی سوئیس برگزار شد اما فدراسیون در این مسابقات تنها نام سهراب مرادی را رد کرد. همین بی تدبیری باعث شد سعید علی حسینی المپیک را از دست بدهد و کیانوش رستمی در شرایط سختی برای رسیدن به سهمیه المپیک قرار بگیرد و حتی این اتفاق ممکن بود برای دیگر نفرات تیم ملی مثل علی هاشمی هم رخ دهد. یعنی اگر او هم در مسابقات جهانی امتیاز نمی گرفت اکنون کار بسیار مشکلی برای گرفتن سهمیه المپیک داشت.

در حال حاضر هم وضعیت سهراب مرادی نا مشخص است و احتمال اینکه سهراب مرادی در جام فجر وزنه نزند وجود دارد و به احتمال زیاد در غرب آسیا و قهرمانی آسیا روی تخته می رود تا شش گزینشی المپیک خود را کامل کند. اما بحث این است سهراب مرادی اگر بر فرض مثال در مسابقات غرب آسیا اوت کند و یا به هر دلیلی به این مسابقات نرسد المپیک را از دست می دهد از این رو انتظار می‌رود فدراسیون وزنه برداری تدبیر کند و نام او و نفراتی که هنوز شرایط پیچیده ای برای کسب سهمیه المپیک دارند را برای مسابقات گزینشی المپیک دیگر رد کنند، مخصوصا اینکه فردی مثل سهراب مرادی نیاز دارد در دو مسابقه گزینشی المپیک پیش رو وزنه بالایی بزند که بتواند امتیازات از دست رفته را جبران کند و همین موضوع کار را برای او که درگیر مصدومیت هم است در مسابقه سخت تر می کند.

در این صورت اگر هر کدام از وزنه برداران که دنبال رفتن به المپیک هستند، به هر دلیلی جام فجر و غرب آسیا را از دست بدهند، با ثبت نام برای مسابقات بعدی، می‌توانند شانس دیگری داشته باشند.

بعد از مسابقات غرب آسیا، مسابقات گزینشی المپیک مالت و کلمبیا برگزار می شود و بهتر است فدراسیون نام وزنه برداران را برای حداقل یکی از این مسابقات رد کند تا از قبل پیش بینی هر گونه اتفاقی را کرده باشد.

فدراسیون وزنه برداری با کمی تدبیر برای مسابقات سوئیس می توانست شرایط بهتری را برای کسب سهمیه المپیک رقم بزند اما اکنون که دیگر زمان گذشته و کاری نمی توان کرد، حداقل باید از بروز دوباره این اتفاق جلوگیری کند.

برنامه مسابقات گزینشی المپیک:

*جام فجر سطح سیلور: ۱ تا ۵ فوریه (۱۲ تا ۱۶ بهمن)

*غرب آسیا امارات سطح سیلور: ۲۵ تا ۲۹ فوریه (۶ تا ۱۰ اسفند)

*مسابقات مالت سطح سیلور: ۲۸ فوریه تا ۱ مارس(۹ تا ۱۱ اسفند)

*مسابقات کلمبیا سطح سیلور: ۱۸ تا ۲۳ مارس (۲۸ اسفند تا ۴ فروردین)

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true