×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار مهر، حضور شطرنجبازان با پوشش رسمی مانند کت و شلوار طرحی است که فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) به دنبال اجرای آن برای مسابقات سطح اول مصوب در تقویم سالیانه خود است. این طرح در راستای حضور پُررنگ اسپانسرهای مطرح در مسابقات بزرگ شطرنج در برنامه فیده قرار گرفته است.

در همین راستا و برای همراهی با فیده، فدراسیون شطرنج ایران طراحی پوششی ویژه برای بخش بانوان را در دستور کار خود قرار داده است تا از این پس ملی پوشان با لباس یکدست و رسمی در میادین مختلف شرکت داشته باشند.

شادی پریدر نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: البته فدراسیون جهانی هیچ اجبار و دستورالعملی برای پوشش شطرنجبازان نداشته است اما فدراسیون شطرنج صرفاً برای یکدست کردن پوشش بانوان با معیارهای ارزشی و هنری، چنین اقدامی را در برنامه دارد.

وی تصریح کرد: قرار است لباس ویژه شطرنجبازان متناسبت با معیارها و ارزش های ایرانی – اسلامی و همچنین با لحاظ کردن مقیاس های فدراسیون جهانی طراحی شود به گونه ای که بانوان ملی پوش در عین حال که پوشش لازم را دارند، بتوانند با ظاهری زیبا و یکدست در میادین شرکت داشته باشند.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: در طراحی این لباس توجه به شرایط رقابت شطرنج و اینکه بعضاً مسابقات ساعت ها به طول می انجامد، اهمیت زیادی دارد. بنابراین طراحی لباس باید به گونه ای باشد که برای شطرنجباز و به تن داشتن آن در ۷ – ۶ ساعت آزاردهنده نباشد.

وی با تاکید بر اینکه لباس طراحی شده باید مجوز وزارت ورزش را بگیرد، تصریح کرد: در همین زمینه در نشست اخیری که با معاون بانوان وزارت ورزش داشتیم، صحبت هایی مطرح کردیم. البته فعلاً در مرحله طرح گیری برای لباس مورد نظر هستیم تا از میان آنها و با اعمال نظر وزارت ورزش، گزینه نهایی را انتخاب کنیم.

پریدر در همین زمینه از طراحان کشور دعوت کرد تا طرح های پیشنهای خود را در اختیار فدراسیون شطرنج قرار دهند.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true