×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، داشتن وزن طبیعی برای سلامتی حائز اهمیت است و سال ها به نظر می رسید که رژیم غذایی کم چربی می تواند بهترین راه برای کاهش وزن باشد و نتایج مطالعات بسیاری نشان داد که رژیم غذایی کم چربی معمولا موثر نیست، چرا که در این رژیم های غذایی معمولا کربوهیدرات های راحت الهضم جایگزین چربی می شوند. رژیم های غذایی بسیاری برای کمک به کاهش وزن سریع و پایدار پیشنهاد شده اند، حقیقت این است که هر رژیم غذایی در صورتی موثر خواهد بود که همراه با کاهش میزان کالری دریافتی باشد.

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، رژیم های غذایی معمولا از دو طریق اثر می کنند که شامل توصیه به مصرف غذاهای مفید و پرهیز از مصرف غذاهای مضر و نیز تغییر رفتار و طرز تفکر درباره غذا (تغییر عادات و باورها) است.

رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن آن است که به سلامتی بدن کمک کند، نه اینکه صرفا باعث کاهش اندازه بدن و کاهش محیط دور شکم شود. علاوه بر این رژیم غذایی مناسب است که برای مدت زمان طولانی نیز قابل اجرا باشد؛ به عبارتی دیگر، رژیم غذایی باید انتخاب های مناسب غذایی را نشان دهد و نیاز به هزینه زیادی نداشته باشد.

یکی از انواع این رژیم های غذایی، رژیم مدیترانه ای است که ویژگی های مختلفی دارد و در این رابطه می توان به تعداد واحدهای متعادلی از میوه ها و سبزیجات، نان وغلات سبوس دار، چربی های سالم مانند آجیل ها، دانه ها و روغن زیتون، پروتئین های کم چرب مانند ماکیان (مرغ، بوقلمون)، ماهی و لوبیاها و نیز مقادیر محدودی از گوشت قرمز اشاره کرد.

همچنین رژیم غذایی مدیترانه ای، الگوی غذایی انعطاف پذیری است. افراد معمولا این رژیم غذایی را برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، دمانس (زوال عقل) و سایر بیماری های مزمن، اجرا می کنند.

ورزش منظم

در کنار رژیم غذایی مناسب، نهایت نباید فراموش کرد که ورزش منظم مزایای سلامتی را حتی برای افرادی که وزن سالم نداشته‌اند، ایجاد می‌کند و کاهش وزن تنها یکی از دلایل برای ورزش منظم است.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true