×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، سال ۹۸ برای استان بوشهر، یک اتفاق بسیار خوب افتاد و نماینده استان بوشهر در لیگ برتر به عدد دو رسید. شاهین شهرداری بوشهر، با قرارگیری در رتبه دوم در فصل هجدهم رقابت‌های لیگ دسته یک، موفق شد به رقابت‌های لیگ برتر صعود کند.

شاهین بوشهر در ابتدای حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر مشکلی داشت و این بود که تیم‌های دولتی به علت استفاده از منابع مالی شهرداری نمی‌توانند در رقابت‌های حرفه‌ای حضور پیدا کنند اما با انجام مذاکرات لازم توسط سران باشگاه این تیم موفق شد توسط وزارت کشور مجوز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورد.

شاهین بوشهر، در لیگ برتر با هدایت عبدالله ویسی کار خود را آغاز کرد اما پس از گذشته شش هفته از این مسابقات، به دلیل کسب نتایج ضعیف از جمع شاهین جدا شد و شاهین به طور موقت و در طول دو هفته با مهرداد کریمیان، کار خود را در لیگ برتر ادامه داد و سران باشگاه شاهین، در نهایت موفق شدند با میشو کریستیچوویچ به توافق برسند و سمت سرمربی‌گری این تیم را بپذیرد.

شاهین بوشهر با هدایت میشو کریستیچوویچ موفق شد اولین برد خود را در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل پیکان به دست بیاورد و بعد از آن دو برد پیاپی دیگر مقابل نساجی مازندران و ماشین سازی تبریز به دست آورد اما هنوز این تیم در انتهای جدول قرار دارد و هنوز به هفته‌های آینده لیگ برتر خوش بین است و سال ۹۹ برای خود روشن‌تر از سال ۹۸ می‌بیند.

نماینده دیگر بوشهر در لیگ برتر، یعنی تیم پارس جنوبی جم هم روزهای خوبی در سال ۹۸ نداشت. این تیم در ابتدای سال ۹۸ با اعتصاب بازیکنانش به علت مشکلات مالی مواجه بود و این مساله موجب نارضایتی سرمربی وقت این تیم، مهدی تارتار شد. مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی طوری بود که مدت‌ها گریبان گیر این تیم شده بود و باعث مشکلات متعددی شده بود.

پارس جنوبی فصل هجدهم رقابت‌های لیگ برتر را با ایستادن در رتبه دوازدهم به پایان رساند و بعد از اتمام لیگ، مهدی تارتار پس از سه فصل حضور در پارس جنوبی با انتشار پیامی، از هواداران این تیم خداحافظی کرد و از جمع زردپوشان جمی جدا شد.

بعد از جدایی تارتار از پارس جنوبی، مسئولان باشگاه با عقد قراردادی دو ساله، فراز کمالوند را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند. این در حالی بود که همچنان مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی پابرجا بود و در بازی افتتاحیه لیگ نوزدهم، حضور این تیم در هفته اول مقابل پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

بعد از این اتفاقات، بهرام رضاییان مدیرعامل پارس جنوبی که گفته بود قصد ادامه کار در پارس جنوبی را ندارد، با موافقت هیات مدیره باشگاه پارس جنوبی از این تیم جدا شد و مراد مرادی که مسئول دفتر مدیرعامل منطقه ویژه پارس عسلویه بود را به عنوان سرپرست امور مدیریتی باشگاه انتخاب شد.

سختی‌های پارس جنوبی در زمانی به اوج خود رسید که وزارت نفت در ابلاغیه‌ای به بخش‌های مختلف این وزارتخانه تصمیم به حذف ورزش حرفه‌ای از بدنه این وزارت‌خانه گرفت و تیم‌های نفتی مجبور شدند که خود را از وزارت نفت جدا کنند. این تصمیم وزارت نفت موجب شد تا تیم‌های نفتی در هرج و مرج شدیدی قرار بگیرند. وزارت نفت تاکید کرده است که تا یک آذر تیم‌های نفتی فرصت دارند تا وضعیت مالکیت تیم‌های خود را مشخص کنند اما چنین اتفاقی که نیفتاد هیچ، تیمی مثل پارس جنوبی به شرایط بدتر از چیزی که بود دچار شد.

مصاحبه‌های مداوم فراز کمالوند، سرمربی تیم پارس جنوبی حکایت از آشوب این تیم جمی داشت. کمالوند در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد چیزی به نام پارس جنوبی باقی نمانده است و این تیم دیگر قصد حضور در رقابت‌های لیگ برتر ندارد.

بعد از این اتفاقات فراز کمالوند که چندین بار در صحبت‌های خود تهدید به استعفا کرده بود،‌ در نهایت عرصه را برای کار کردن در پارس جنوبی تنگ دید و از این تیم جدا شد. او پس از گذشت ۱۴ هفته، پارس جنوبی را با ۱۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول لیگ برتر قرار داد. پارس جنوبی بعد از کمالوند، دو هفته با مربی موقت به کار خود ادامه داد و از هفته هفدهم، هومن افاضلی سکان هدایت این تیم را در دست گرفت.

پارس جنوبی با گذشت ۲۰ هفته هنوز تغییر جایگاه خاصی پیدا نکرده و با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true