×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تساوی تیم فوتبال ذوب آهن مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر گفت: ذوب آهن با این تساوی، شرایط خوبی در جدول ندارد و نزدیک به انتهای جدول قرار گرفته است. بد نتیجه گرفتن تیم یک طرف؛ قضاوت های بد داوران هم یک طرف دیگر. از قدیم می گفتند داور صحنه های ۵۰-۵۰ را به سود میزبان سوت می زند! اما در بازی های ذوب آهن داور صحنه های ۴۰-۶۰ را به حریفان می دهد. گل دیروز نفت هم آفساید بود. مقابل ماشین سازی هم که آن اتفاقات داوری رقم خورد.

بوناچیچ از نظر روحی و روانی به هم ریخته است
وی ادامه داد: درست است ذوب آهن در رده دوازدهم قرار دارد اما تا تیم یکی مانده به آخر جدول فقط دو امتیاز اختلاف دارد. این بوی خطر و سقوط می دهد و برای تیمی مثل ذوب آهن خوشایند نیست. عدم نتیجه گیری باعث شده سرمربی تیم (لوکا بوناچیچ) هم از نظر روحی و روانی به هم بریزد و هر بازی یک دروازه بان بگذارد. این نشان از به هم ریختگی است. دروازه پستی نیست که هر روز یک نفر در آن قرار بگیرد. فشار روانی روی تمام اعضای تیم و باشگاه وجود دارد و امیدوارم در نهایت ذوب آهن در لیگ بماند.

ذوب آهن برای کسب سهمیه بسته شد نه سقوط نکردن
پیشکسوت باشگاه ذوب آهن درباره اینکه بعضی از مسئولان باشگاه عنوان کرده بودند این تیم از ابتدای فصل برای سقوط نکردن بسته شده است، تاکید کرد: اصلا این حرف را قبول ندارم. قراردادهای سنگینی با بازیکنان بسته شد و نفرات فعلی هم بازیکنان خوبی هستند. ممکن است جنس ذوب آهن جور نباشد مثل پست دروازه که تیم خیلی از آن لطمه خورد ولی واقعیت این است که تیم به خوبی بسته شد. حتی می توان گفت حداقل تیم را برای کسب سهمیه آسیایی بسته بودند.

حواس بازیکنان به سلامتی خودشان است
کربکندی در پاسخ به این سئوال که با این حساب مشکل اصلی ذوب آهن و قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول کجا است؟ اظهار کرد: مشکل اصلی تیم، روحی و روانی است. بازیکنان نگران هستند که اگر تیم سقوط کند باید برای فصل بعد چه کار کنند. ضمن اینکه در انتهای فصل ناخودآگاه حواس بازیکنان به سلامتی‌شان است چون دنبال این هستند که فصل بعد پول خوبی بگیرند و بازی کنند. علاوه بر این مربی تیم (لوکا بوناچیچ) پنج، شش هفته است که به تیم اضافه شده و شاید هنوز ویژگی بازیکنان را نمی شناسد. مدیرعامل باشگاه هم مریض است و کم به باشگاه می رود.

نمی توان گفت مدیرعامل مقصر نیست
وی یادآور شد: موضوع دیگر این است که تیم در نیم فصل خوب یارگیری نکرد. نمی توان موفقیت را به پای مدیرعامل نوشت ولی عدم موفقیت را به حساب مدیر نگذاشت. همه این مسائل در رقم خوردن نتایج ذوب آهن تاثیرگذار بوده است.

با باشگاه به مشکل خوردم چون اختیار نداشتم
رئیس سابق سازمان فوتبال باشگاه ذوب آهن در ادامه صحبت هایش در خصوص دلیل پایان همکاری اش با این باشگاه به خبرنگار مهر گفت: من به عنوان مسئول سازمان فوتبال به باشگاه ذوب آهن آمدم. طبیعی است که باید به اندازه همین پست، اختیار داشته باشم. اما در نقل و انتقالات مشکل پیدا کردم چون خود مدیران باشگاه دنبال یارگیری رفتند.

قراردادی که پیشنهاد دادند پایین بود
کربکندی افزود: علاوه بر این باید در تمام تمرین ها و سفرها کنار تیم حاضر می شدم اما مبلغی که باشگاه برای قراردادم مدنظر داشت، پایین بود. بنده این را قبول نکردم. البته دلیل اصلی همان عدم احترام به اختیاراتم بود. نمی دانم مدیران باشگاه برای جذب بازیکن با چه کسی مشورت می کردند.

خلعتبری نباید جدا می‌شد
وی یادآور شد: لیست مدنظر من برای ذوب آهن، به تیم کمک می کرد. تیم از زمان سرمربیگری منصوریان کمبود بازیکن داشت ولی در نیم فصل خوب یارگیری نشد. تاکید من این بود که اجازه ندهند محمدرضا خلعتبری از ذوب آهن جدا شود چون او بازیکنی است که می تواند کمک کند. چند بازیکن دیگر هم همینطور شد. برای ارسلان مطهری هم خوب عمل نکردند و این مهاجم را از دست دادند. این مسائل باعث ایجاد اختلاف بین من و باشگاه شد. البته باشگاه این موضوع را به مسائل مالی ربط داد که بنده هم تکذیب نکردم. گفتم حاضر نیستم این تجربه را با رقم پایینی در اختیار باشگاه بگذارم.

هشت ماه بودم ولی پولی نگرفتم
پیشکسوت باشگاه ذوب آهن در خصوص میزان دریافتی اش از این باشگاه تصریح کرد: حدود هشت ماه در باشگاه بودم ولی حتی یک ریال هم دریافت نکردم. سپس قراردادی را روی آن قرارداد قبلی آوردند و گفتند پرداخت می کنیم ولی همانطور که گفتم هنوز اتفاقی نیفتاده است.

تصمیمات کمیته فنی فدراسیون خلق الساعه بود
بخش دیگری از صحبت های کربکندی به عنوان کارشناس فوتبال ایران به انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان اختصاص داشت. کربکندی در این مورد گفت: همان مشکلی که من در ذوب آهن داشتم، اعضای کمیته فنی از جمله محمود یاوری داشتند. یاوری عضو این کمیته بود اما از بس تصمیمات خلق الساعه می گرفتند، در نهایت یاوری استعفا کرد. انگار در همه جا باید دیکته شود که چه کسی بیاید. مشکل ورزش ما این است که هم مربی و هم مدیر دیکته می شود.

سرمربی جوانان باید با این رده آشنا باشد
کربکندی ادامه داد: پرویز مظلومی مربی کارنامه داری است و در رده باشگاهی کار کرده است ولی باید کسی سرمربی تیم جوانان شود که با این رده آشنا باشد. من سالهای دور با تیم جوانان اصفهان دوبار قهرمان ایران شدم ولی اگر الان بگویند سرمربی جوانان بشوم، حتی یک نفر را نمی شناسم. همین مسائل باعث می شود رابطه ها حاکم شود و یا لابی ها برای دعوت بازیکنان آغاز شود.

پرویز مظلومی به تیم جوانان دیکته شد
کارشناس فوتبال ایران در پایان گفت: امثال من و پرویز مظلومی دیگر حوصله «سر و کله زدن» با بازیکنان جوان را نداریم. با همه احترامی که برای مظلومی قائلم باید بگویم او هم به تیم جوانان دیکته شده است. این اتفاق در جاهای دیگر ورزش هم می افتد. یک نفر تماس می گیرد که فلانی مدیر شود؛ یک مدیر تماس می گیرد که فلانی مربی شود.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true