×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

داریوش صمیمی در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت این رشته اشاره و بیان کرد: شیوع کرونا ورزش جهان را تحت تاثیر قرار داده و مسابقات مختلف را لغو کرده است. مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان و آسیا نیز به تعویق افتاد که اگر برگزار می‌شد نتایج خوبی کسب می‌کردیم چون بهترین تیم جوانان تاریخ دوومیدانی ایران را داریم. از طرفی دیگر ستاد مقابله با کرونا در ورزش اجازه برگزاری مسابقات داخلی را نمی‌دهد. با این حال کارهای فدراسیون انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

مسئول کمیته پرتاب‌های فدراسیون دوومیدانی در ادامه افزود: اصلا حس نمی‌شود که مبینی سرپرست فدراسیون است بلکه مثل یک رئیس کارها را انجام می‌دهد و فدراسیون روی ریل است. علاوه بر این نسبت به هیچ قهرمان و ورزشکاری بی‌تفاوت نیستیم اما باید رکوردگیری داشته باشیم تا ورزشکاران محک بخورند و پس از آن تصمیمات لازم جهت برنامه‌ریزی، انتخاب مربی و اردوهای برون مرزی انجام شود.

صمیمی در مورد درخواست ورزشکاران برای اعزام به اردوها و مسابقات برون مرزی گفت: فکر می‌کنم هیچ کشوری اجازه ورود ورزشکاران کشور دیگر را نمی‌دهد و مسابقاتشان در سطح داخلی برگزار می‌شود. هر ورزشکاری نیز بخواهد به خارج از کشور برود باید دو هفته قرنطینه شود. در کل چنین شرایطی فعلا فراهم نیست و تصمیم‌گیری در این مورد به بعد از رکوردگیری موکول شده است.

او در مورد درخواست تفتیان برای اعزام به فرانسه بیان کرد: اردوهای خارجی او بر عهده شورای فنی است و شورا در این مورد تصمیم گیری می کند.

صمیمی در مورد وضعیت این رشته در بخش نوجوانان و جوانان گفت: بعد از اینکه لیلا رجبی از دوومیدانی خداحافظی کرد، در پرتاب‌های بانوان ورزشکار مدال‌آور در سطح آسیا نداشتیم اما در رده نوجوانان و در ماده پرتاب دیسک مهلا محروقی و زهرا نجفی، در چکش زهرا عرب رستمی و مهدیه حکمت‌سرا خیلی خوب کار می‌کنند. نجفی، احسان حدادی بانوان است، این نوجوان دوسال است که زیر نظر من کار می‌کند، روزی رکورددار و قهرمان آسیا می‌شود و ورودی المپیک می‌آورد.

او در ادامه افزود: در بخش بزرگسالان هم خانم ژاله کاردان، سحر ضیایی و مریم نوروزیان همیشه خوب کار کرده اند. کاردان می‌تواند در آسیا مدال بگیرد. در کل باید به بانوان اهمیت زیادی داد و به خوبی استعدادیابی شوند چون پتانسیل قهرمانی در تمام ورزش‌ها به ویژه دوومیدانی را دارند. از طرفی در بخش مردان هم نوجوانانی چون محمدرضا رحمانی‌فر و صادق صمیمی در پرتاب دیسک، سهند نوری در پرتاب چکش، ارسلان قشقایی در پرتاب وزنه و علی فتحی گنجی در پرتاب وزنه از امیدهای ما هستند.

مسئول کمیته پرتاب‌های فدراسیون در پایان گفت: فدراسیون نه تنها از پرتاب‌ها بلکه از وضعیت هیچ ورزشکاری غافل نیست و می‌خواهد که هر کسی به حق واقعی خود برسد. نمی‌خواهم دوره مدیریت قبلی را کالبدشکافی کنم اما اکنون مشکل، سرکشی و عنادی وجود ندارد و همه تلاش می‌کنیم تا تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true