×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم محمد داود صارمی، رئیس هیات بوکس ارتش درباره شروع فعالیت این رشته ورزشی در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان آزاد شدن فعالیت بوکس در کشور (از سال ۶۸ تا کنون)، هیچ فعالیت رسمی در قالب نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت اما از امسال به شکل رسمی آغاز شد. با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود در ارتش، فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران حساب ویژه‌ای روی ارتش باز کرده است.

رئیس هیات بوکس ارتش یادآور شد: در تمام کشورهای صاحب نام دنیا در حوزه بوکس، بهترین نفرات در ترکیب ارتش و نیروهای مسلح کشورشان فعالیت دارند چرا که بوکس ورزشی کاربردی، مردانه و رزمی و دارای روحیه حماسی و جنگاوری است.

وی با اشاره به حمایت صورت گرفته از این هیات ورزشی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: حمایت هیات رئیسه محترم و سازمان تربیت بدنی ارتش و تعامل خوب با فدراسیون بوکس، موجب هموار شدن فضای رشد این رشته شده است. اکنون تمام صاحب‌نظران در حوزه بوکس از قبل از انقلاب تاکنون حساب ویژه ای روی بوکس ارتش باز کرده‌اند چرا که به جرات می توانیم بگوییم ۶۰ درصد توان اصلی تیم ملی بوکس مربوط به ارتش است.

سرتیپ دوم صارمی تاکید کرد: تعدادی از ورزشکاران هیات بوکس ورزش دارای رتبه اول یا دوم کشوری هستند و سابقه حضور در رقابت های بین المللی و تیم ملی را نیز دارند. این یک ادعای خالی از سمت ما نیست و به تایید مسئولان فدراسیون بوکس رسیده است.

رئیس هیات بوکس ارتش با تشکر از حمایت‌های حسین ثوری و شهریار رحمانی، رئیس و دبیر فدراسیون بوکس از هیات بوکس ارتش، گفت: با رایزنی‌های انجام شده و با تعامل خوب میان مجموعه‌های مختلف، هیات بوکس جدا از فدراسیون نیست و فدراسیون هم خودش را جدا از ارتش نمی‌داند. به عنوان رئیس هیات بوکس ارتش و عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس، در مسائل مختلفی تشریک مساعی داریم و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی بوکس ارتش، خاطرنشان کرد: با حمایت بی‌دریغ فدراسیون بوکس، اولین دوره رسمی مسابقات بوکس ارتش در سالن شهید همت مجموعه شهید شیرودی تهران برگزار شد و ۶۰ بوکسور خوب در قالب پنج تیم به رقابت پرداختند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس با بیان اینکه استقبال خوب و پرشوری از این مسابقات صورت گرفت، افزود: حاضران در مسابقات فینال از پیشکسوتان و نفرات زبده بوکس کشور بودند و بازی‌ها را تماشا کردند. ناخدا اردلان از داوران بین‌المللی بوکس و حاضر در سه دوره المپیک در این مسابقات حضور داشت و ۱۴ داور بین‌المللی مطابق با قوانین فدراسیون جهانی، این مسابقات را قضاوت کردند.

سرتیپ دوم صارمی همچنین با بیان اینکه به دنبال حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی بوکس ارتش هستند، ادامه داد: ۱۸ آبان ۹۸ مسابقات بوکس قهرمانی کشور به میزبانی استان آذربایجان غربی (ارومیه) برگزار می شود که تیم ارتش از هم اکنون در اردو به سر می‌برد و به دنبال کسب مقام نخست این رقابت‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نخستین دوره لیگ بوکس کشور نیز امسال برگزار می‌شود که به دنبال حضور فعال و جدی در این مسابقات هستیم تا میادین بین‌المللی و حرفه‌ای را تجربه کنیم چرا که بوکسورهای‌ما قابلیت خوبی دارند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس با اشاره به برگزاری مسابقات چهارجانبه بین المللی بوکس در چابهار با حضور تیم بوکس ارتش گفت: این مسابقات چهارجانبه احتمالا در سال ۹۹ با حضور سه کشور خارجی برگزار می‌شود که طی توافق صورت گرفته با ریاست محترم فدراسیون بوکس، دو تیم متشکل از تیم بوکس ارتش و تیم ملی ایران در قالب تیمهای A و B در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد.

رئیس هیات بوکس ارتش با بیان اینکه در صدد توسعه این ورزش در دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌آموزی ارتش هستند، افزود: دنبال اجرای طرح‌های توسعه بوکس در دانشگاه‌های امام علی نزاجا، شهید ستاری نهاجا، حضرت خاتم الانبیاء (ص) نیروی پدافند هوایی و امام خمینی (ره) نداجا هستیم. همچنین توجه به مراکز آموزشی و پرورش بوکسورهای پایور به منظور اثربخشی بیشتر در سال‌های آینده جهت حضور تیم بوکس ارتش، در دستور کار هیات بوکس قرار دارد.

سرتیپ دوم صارمی با بیان اینکه قهرمان‌های کشور و اعضای تیم ملی بوکس در قالب کارکنان وظیفه مشغول فعالیت در تیم بوکس ارتش هستند، گفت: بوکسورهای مطرح و صاحب‌نام در اوزان مختلف از جمله عرفانی، حسین امینی، کهریزی، تیموری کیا، دانیال شه‌بخش، آرمین امجدیان، سجاد خاکساری، مهدی سرباز، سینا صفدریان، محمدرضا موحد املشی، محمد عزیزی، رمضان پور و … همگی در سطح تیم ملی هستند و برای کسب عنوان نخست رقابت‌های کشور مبارزه می‌کنند.

رئیس هیات بوکس ارتش درباره فعالیت کارکنان پایور در رشته بوکس نیز خاطرنشان کرد: ۳۵ تا ۴۰ درصد از تیم بوکس ارتش متعلق به کارکنان پایور است که در مسابقات بوکس قهرمانی ارتش حضور چشم‌گیر و فعالی داشتند.

وی همچنین درباره تسهیلات ارتش برای قهرمانان بوکس به منظور حفظ آمادگی و دور نشدن از عرصه قهرمانی گفت: طرحی را در نظر گرفتیم که قهرمانان بوکس در حین خدمت سربازی از عرصه قهرمانی دور و دچار افت نشوند و در واقع توان بوکس کشور با افت مواجه نشود. به همین منظور در مسابقات قهرمانی بوکس جوانان و امیدهای کشور حضور داشتیم و اطلاعات لازم را از نفرات اول تا دوم دریافت کردیم که در صورت اعزام به سربازی، جذب تیم بوکس ارتش شوند. در حال حاضر تعامل خوبی با ورزشکاران خودمان داریم و از پتانسیل آن‌ها استفاده می‌کنیم.

سرتیپ دوم صارمی به برنامه‌های این هیات برای ترویج بوکس در میان خانواده‌ها و کارکنان ارتش اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه همکاری بین هیات بوکس و فدراسیون بوکس تنظیم شده و به امضای بنده، امیر سرتیپ دوم فولادی و آقای ثوری رسید که کلاس‌ها مربیگری و داوری بوکس برای کارکنان ارتش برگزار شود. الان پتانسیل خوبی در ارتش وجود دارد که می‌تواند موجب رشد جامعه بوکس شود. در حال حاضر تعدادی از مربیان و داوران بین‌المللی بوکس از جمله ناخدا اردلان و مجید عباس‌زاده داور بین‌المللی بوکس از کارکنان فعلی و بازنشسته ارتش هستند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true