×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، حضور ریحانه خاتونی رکابزن ایران در مسابقات قهرمانی کشور جاده حواشی را ایجاد کرد و خیلی‌ها معتقد بودند این رکابزن که در سال ۹۵ اعلام شد تست دوپینگش مثبت شده، همچنان محروم است و نباید در این مسابقات شرکت می‌کرد. اما به نظر می‌رسد این رکابزن با نامه که فدراسیون پزشکی ورزشی سال گذشته به فدراسیون دوچرخه سواری ارسال کرده می‌توانسته فقط در مسابقات داخلی شرکت کند.

سایت رسمی فدراسیون پزشکی ورزشی و همچنین فدراسیون دوچرخه سواری سال ۹۵ اعلام کردند ریحانه خاتونی رکابزن ایران به مدت چهار سال از ۲۲ خرداد ۹۵ تا ۲۱ خرداد ۹۹ از شرکت در کلیه فعالیت‌های ورزشی از جمله مسابقات داخلی و خارجی محروم است. ماده مصرفی این رکابزن ماده ممنوعه کلنبوترول عنوان شد. خاتونی اما در مسابقات جاده قهرمانی کشور جاده که ششم تیر ماه برگزار شد شرکت کرد و در استقامت جاده سوم شد. دلیل شرکت او در مسابقات، نامه‌ای عنوان شد که سال گذشته از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به فدراسیون دوچرخه سواری ارسال شده و عنوان کرده میزان محرومیت خاتونی کاهش پیدا کرده است. البته نکته مهم این نامه این است که این رکابزن می‌تواند در مسابقات داخلی شرکت کند اما امکان حضور در مسابقات بین المللی را ندارد. البته خاتونی با وجود اینکه در قهرمانی کشور جاده رکاب زد به او گفته شد در مسابقات قهرمانی کشور پیست شرکت نکند.

علیرضا احمدی رییس هیات چهارمحال و بختیاری در گفتگو با ایسنا درباره ی حاشیه به وجود آمده در مورد حضور ریحانه خاتونی رکابزن این استان در مسابقات قهرمانی کشور و اینکه گفته می‌شود این مسئله به اطلاع اتحادیه جهانی هم رسیده است، بیان کرد: خاتونی تا خرداد ۹۹ محروم بوده اما با همکاری فدراسیون و با صحبت با فدراسیون پزشکی ورزشی برای این رکابزن تخفیف گرفته شد و نامه هم دارد که او می‌تواند در مسابقات داخلی شرکت کند. نادوی ایران نامه دو سال بخشش خاتونی را به فدراسیون ایران و اتحادیه جهانی (UCI) ارسال کرده است و قهرمانی کشور هم جزو مسابقات داخلی است اما در میان اتفاقی که افتاده برخی افراد که با فدراسیون مشکل دارند، آمارهای غلط به وادا و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری می‌دهند. اینکه ۲۷۰ نامه از داخل ایران به وادا فرستاد می‌شود اتفاق خوبی نیست و فقط اعتبار و آبروی ما را در اتحادیه جهانی از بین می‌برد.

رییس هیات چهار محال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که با این شرایط چرا از حضور خاتونی در قهرمانی کشور پیست ممانعت به عمل آمده است، گفت: این مسئله‌ای است که خودم هم نمی دانم و حتماً پیگیری می‌کنم. اتفاق ناراحت کننده این بود که خاتونی را به پیست راه ندادند و او هم با گریه پیست را ترک کرده است.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true