×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اواخر مهرماه آغاز می‌شود اما تیم ملی هندبال ایران با وجود اعلام آمادگی در این مسابقات، هنوز تشکیل نشده و سرمربی هم ندارد. هرچند که علیرضا پاکدل مدت زیادی نیست که بر صندلی این فدراسیون تکیه زده اما با توجه به شرایط هندبال ایران انتظار می‌رود که زودتر این رشته را سروسامان دهد. البته او از همان ابتدای ریاستش شانس موفقیت هندبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک را پایین دانست و تصور بر این بود که تیم ملی هندبال ایران به مسابقات انتخابی المپیک اعزام نشود.

بعد از جلسه پاکدل با رئیس کمیته ملی المپیک، گویا شرایط تغییر کرده و هندبال ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرده است. تا آغاز این رقابت‌ها تنها حدود ۶ ماه زمان مانده اما مسئولان فدراسیون برای انتخاب کادر فنی و سرمربی امروز و فردا می‌کنند. هندبال ایران مدت‌ها است به علت تغییر در رأس فدراسیون، دور بودن لژیونرها و ناهماهنگی تیم ملی روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته و از سطح اول آسیا فاصله گرفته است به طوری که تیم‌های ملی در همه رده‌های سنی در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های آسیایی جاکارتا پنجم شدند.

تیم ملی هندبال ایران بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا (شهریورماه ۹۷) دیگر تشکیل نشده و کاستاراتوییچ که سرمربی‌گری تیم ملی هندبال را در این مسابقات به عهده داشت، آبان ماه ۹۷ از ایران رفت تا تیم ملی هندبال مردان ایران بیش از پیش بلاتکلیف شود. اکنون انتظار می‌رود فدراسیون جدید باید هرچه سریع‌تر برای انتخاب کادرفنی و سرمربی تیم ملی اقدام کند تا زودتر تیم ملی هندبال ایران تشکیل و اردوها آغاز شود. هندبال ایران هرچند پتانسیل زیادی دارد اما دور بودن لژیونرها سبب شده که تیم ملی نتواند به هماهنگی لازم برسد. باید مسئولان فدراسیون سریع‌تر تکلیف تیم ملی را مشخص کنند تا زمان لازم برای هماهنگی بازیکنان و حضور لژیونرها در اردوها و مسابقات فراهم شود.

البته در همین مدت کوتاهی که از ریاست پاکدل می‌گذرد، تیم‌های ملی دختران جوان و نوجوان به دلیل مشکلات مالی از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا انصراف دادند. بعد از انصراف از این دو رویداد گویا رئیس و دبیر فدراسیون هندبال تصمیم گرفته اند که سکوت کنند و در این شرایط پاسخ خبرنگاران را هم نمی‌دهند.

در همین رابطه محسن اخگر کارشناس هندبال به تشکیل نشدن اردوهای تیم ملی و انتخاب نشدن مربی تیم ملی اشاره کرد و به ایسنا گفت: تشکیل تیم ملی و انتخاب مربی بسیار دیر شده است. هر روزی که می‌گذرد هندبال عقب می‌افتد و شرایط سخت‌تر می‌شود. با توجه به نزدیکی مسابقات انتخابی خیلی دیر شده و باید زودتر برای انتخاب مربی و نفرات تیم ملی اقدام کنند. روز به روز هندبال است که ضرر می‌کند. با این روشی هم که هست فکر می‌کنم شرایط موفقیت آمیزی برای هندبال ایران پیش رو نیست.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true