×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

عبدالرضا شاه‌غریب در گفت و گو با ایسنا در خصوص عملکرد فولاد در سه هفته ابتدایی لیگ بیستم، اظهار کرد: فولاد تیمی است که به خوبی شکل گرفته و با توجه به این که نکونام یک مربی جوان با و تفکر رو به جلو است، برنامه ریزی خوبی برای فولاد داشته است. او همراه با فولاد فصل گذشته نیز نتیجه خوبی کسب کرد و این تیم موفق به حضور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شد. حتما امسال هم با توجه به تغییراتی که در این تیم ایجاد کرده و بازیکنان مُسن از سیستم این تیم خارج شدند، دیدگاه خوبی نسبت به تیم فولاد وجود دارد. در مجموع نیز فولاد در سه هفته ابتدایی لیگ خوب نتیجه گرفته است و شرایط خوبی دارد.

وی ادامه داد: شاید در گذشته به بحث بدنسازی و روحی روانی تیم ها خیلی پرداخته نمی شد و می‌گفتیم تیم ها به پنج شش هفته زمان نیاز دارند تا به شرایط بدنی مورد نیاز برسند اما امروز فوتبال آن قدر به‌روز شده است و با توجه به مربیان بدنسازی خوبی که وجود دارد، شاید دیگر برای رسیدن تیم ها به شرایط بدنسازی بهتر به چندین هفته زمان نیاز نباشد که فولاد هم از این قاعده مستثنی نیست و تنها بحث هماهنگی تیمی است که وقتی تغییراتی در تیم ایجاد می‌شود باید تفکرات تیمی از نظر تاکتیکی غالب شود که البته این نیز شاید شرایط یک مربی را سخت کند. به هر حال من فکر می کنم فولاد آرام آرام به هماهنگی لازم دست پیدا می‌کند.

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: نکونام یک مربی جوان و به اعتقاد من با تجربه و دارای استقلالِ فکری است که می تواند به خوبی تیمش را به جلو هدایت کند. فولاد صد درصد برای کسب سهمیه آسیایی و شاید برای قهرمانی بسته شده است. به هر حال این تیم تاکنون نتیجه خوبی کسب کرده و تفکر حاکم بر فولاد تفکر قهرمانی است.

وی درباره تیم فوتبال نفت آبادان نیز خاطرنشان کرد: در نفت با یک خانه تکانی مواجه بودیم. سرمربی و بازیکنان آن تغییر کردند و پورموسوی با شناخت خوبی که از فوتبال آبادان دارد، دست به انتخاب بازیکنانی زد که در گذشته با آن ها در تیم های فولاد و استقلال خوزستان کار کرده بود. اما نکته قابل تامل این است که میانگین سنی تیم فوتبال نفت آبادان ۲۹.۵ است و من فکر می کنم این برای یک تیم خیلی جالب نیست.

شاه غریب افزود: جذب بازیکنان با سن بالا هم می تواند برای نفت آبادان تاثیرگذار باشد و هم می تواند نتیجه عکس بدهد ولی به نظرم در ۲ بازی که نفت با بازیکنان با تجربه به میدان رفته است، از نظر کیفیت فنی و تجربه بازی چیزی از این نفرات ندیدیم، در حالی که انتظار بیشتری از این بازیکنان می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: پورموسوی یک مربی جوان است و به نظر من کار کردن با بازیکنان سن بالا سخت است زیرا فشار بسیاری بر مربی وارد می شود و حتی شاید برخی مواقع چنین بازیکنانی از سرمربی حرف شنوی هم نداشته باشند و مجموعه تفکرات نیز ممکن است باعث ضربه به یک تیم شوند. به هر حال تیمی که این گونه بسته شده، این نوید را می دهد که برای کسب سهمیه بسته شده است، البته خود من به این موضوع فکر نمی کنم و حتی پیش بینی می کنم که طی هفته های آینده شاهد نوسانات عجیبی در نفت باشیم.

این پیشکسوت فوتبال گفت: نفت در بازی اول لیگ بیستم از جوانان خود استفاده کرد که به مراتب از نظر شکل بازی، گردش توپ و شرایط فنی، عملکرد بهتری از این تیم نسبت به ۲ بازی اخیر با باتجربه‌هایش شاهد بودیم. فکر می کنم نفت آبادان در بازی های آینده شرایط سختی خواهد داشت، البته هنوز بازیکنان نفت آبادان به هماهنگی لازم نرسیده اند اما از بازیکنان با تجربه ای چون حکیم نصاری، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی و طالب ریکانی انتظار می رود که در زمین یک مربی و مدیر باشند اما متاسفانه در ۲ بازی اخیر شاهد بازی چندان خوبی از این نفرات نبوده‌ایم.

وی درباره عملکرد تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان نیز خاطرنشان کرد: نفت به تساوی برابر تیم های خوبِ پرسپولیس، تراکتور و سایپا دست پیدا کرده و به نظر من عملکرد آن خوب بوده است. البته در ادامه مسابقات باید ببینیم این تیم با قرار گرفتن در شرایط خاص از جمله بحث مالی که نفتی ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، چه عملکردی خواهد داشت. در هر صورت امیدوارم تیم‌های خوزستانی بتوانند شایستگی فوتبال خوزستان را نشان دهند و حداقل ۲ تیم استان بتوانند سهمیه آسیایی کسب کنند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true