×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، یوفا در حال بررسی است تا تغییر بزرگی در لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کند. این سازمان می‌خواهد تیم‌ها هر فصل چهار بازی بیش‌تر انجام دهند و تعداد دیدارهای‌شان به جای ۱۳ بازی حداکثر به ۱۷ برسد. باشگاه‌های بزرگ اروپا در آخرین جلسه خود در پاریس برای گسترده شدن این رقابت‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد. این تغییر می‌تواند باعث درآمدزایی بیش‌تر شود.

برگزاری چهار دیدار بیش‌تر در هر فصل لیگ قهرمانان اروپا موجب می‌شود درآمد باشگاه از طریق جوایز، بلیت و حق پخش تلویزیونی بیش‌تر شود. این پیشنهاد می‌تواند راه حلی برای یوفا در مقابل تهدید سوپر لیگ اروپا باشد که از مدت‌ها قبل بحث برگزاری چنین رقابتی وجود داشته است. گسترده کردن لیگ قهرمانان می‌تواند از فصل ۲۵ – ۲۰۲۴ انجام شود.

در این طرح جدید دو امکان وجود دارد. می‌توان در یک هشتم، یک مرحله دیگر به صورت گروهی اضافه کرد به همان شکلی که در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ انجام می‌شد. تیم‌ها در این مرحله به جای دو بازی ۶ بازی انجام می‌دهند و سپس به صورت مستقیم به یک چهارم صعود می‌کنند.

راه حل دیگر برای بیش‌تر کردن بازی‌ها موجب می‌شود شکل لیگ قهرمانان تغییر زیادی کند. به جای هشت گروه چهار تیمی ۶ گروه ۶ تیمی رقابت کنند. یوفا هرگز تیم‌های گروه را به بیش از چهار تیم افزایش نداده است. هر چند این اتفاق در لیگ اروپا رخ داد و در هر گروه پنج تیم رقابت می‌کردند اما پس از سال ۲۰۰۹ دیگر این شرایط دیده نشد. هر تیم به جای هفت بازی از یک هشتم نهایی ۱۰ دیدار انجام می‌دهد. از هر گروه دو تیم نخست و چهار تیم برتر سوم به دور بعد راه پیدا می‌کنند.

گسترش لیگ قهرمانان می‌تواند روی کشورهای بزرگ اروپایی تاثیر بگذارد و رقابت‌های کوچک‌تر ممکن است ناپدید شوند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true