×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۹۶ یک سالن دوومیدانی مجهز و حرفه‌ای در شهرستان بروجن ساخته شد تا در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دوو میدانی گام مثبتی برداشته شود اما این سالن به دلیل هزینه نگهداری تعطیل شده است.

ساخت این سالن در سال ۱۳۸۸ با هزینه حدودا ۱۳ میلیارد تومان آغاز شد و در سال ۱۳۹۶ با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد اما یک سال تعطیل شد تا اینکه با انتخاب مدیر جدید، این سالن به مدت ۶ ماه بازگشایی شد اما از آنجایی که این سالن ردیف بودجه مشخصی برای نگهداری ندارد دوباره تعطیل شد و همچنان هم این سالن میلیاردی بدون استفاده باقی مانده است.

علیرضا احمدی، مدیر پیشین سالن دوومیدنی شهدای ورزشکار بروجن در موردتعطیلی این سالن به ایسنا گفت: وقتی به عنوان مدیر سالن انتخاب شدم با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان استان از مهر ۹۷ تا فروردین ۹۸ آن را بازگشایی کردیم اما فدراسیون حتی یک بار هم اردو یا مسابقه‌ای را در این سالن برگزار نکرد. این سالن ردیف بودجه مشخصی ندارد و نمی‌توان از آن آمدزایی کرد. البته من می‌خواستم سالن بدنسازی آن را اجاره بدهم اما اجازه ندادند. در ادامه هم علی رغم پیگیری هایی که من از طریق نماینده و استانداری انجام دادم اما سالن بازگشایی نشد و آنها به شعارهای خود عمل نکردند.

او در این مورد افزود: این سالن در ارتفاع ۲۳۰۰ متری سطح دریا قرار دارد و بهترین موقعیت را برای ورزشکاران حرفه‌ای دارد اما فقط دو مسابقه استانی سطح پایین در این سالن برگزار شد. هزینه نگهداری این سالن در شرایطی که بسته است هم ماهی حدود ۲ میلیون تومان است که این مبلغ برای حق اشتراک برق باید پرداخت شود. این در حالی است که شهرستان بروجن دوومیدانی کاران المپیکی چون محمد ارزنده را دارد اما به دلیل بلا استفاده بودن این سالن، این ورزشکار ناچار شده که تمرینات خود را در تهران برگزار کند.

به گزارش ایسنا، تعطیلی این سالن به معنی هدر دادن بیت المال است، تنها ساخت مجموعه‌های ورزشی به معنی عملکرد مثبت در ورزش محسوب نمی‌شود چرا که نبود مجموعه ورزشی با استفاده نکردن از آن تفاوت زیادی ندارد. مسئولان ورزشی باید قبل از ساخت این مجموعه همه جوانب از جمله هزینه‌های نگهداری آن را در نظر می‌گرفتند، نه اینکه برای پر کردن کارنامه اقدامات عمرانی خود میلیاردها تومان از بیت المال را بدون بازدهی و برنامه هزینه کنند. علاوه بر این، در حالی که این سالن می‌تواند به توسعه ورزش دوومیدانی کمک کند اما تعطیل شده است، در نتیجه ضروری است که مسئولان ورزشی نسبت به حل مشکلات این سالن و بازگشایی و برنامه ریزی برای استفاده از آن اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true