×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی وقایع تاریخی کشتی فرنگی قهرمانی جهان را منتشر کرد.

مرحوم فیروز علیزاده اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در جهان و حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک در بین نفرات تاریخ ساز کشتی فرنگی جهان حضور دارند.

مرحوم فیروز علیزاده به عنوان نخستین فرنگی کار ایران موفق به کسب مدال طلای رقابت های جهانی ۱۹۶۹ ماردل پلاتا آرژانتین شد.

وی در سال ۱۳۸۴ و در پی تصادف با موتورسیکلت و در میان بی توجهی مسئولان ورزش و مسئولان وقت فدراسیون کشتی پس از ۱۱ روز بستری شدن در بیمارستان درگذشت.

همچنین نام حمید سوریان دارنده ۶ طلای جهان و یک طلای المپیک به دلیل کسب نخستین مدال طلای جهان خود در سال ۲۰۰۵ در فهرست تاریخ سازان کشتی فرنگی قهرمانی جهان به چشم می خورد.

الکساندر کارلین کشتی گیر افسانه ای روسیه نیز با ۳ مدال طلای المپیک و ۹ طلای جهان در بین تاریخ سازان کشتی فرنگی جهان حضور دارد. وی نخستین مدال طلای خود در رقابت های جهانی را در رقابت های ۱۹۸۹ مارتینی سوییس از آن خود کرد.

حمزه یرلی کایا از ترکیه نیز که ۲ طلای المپیک و ۳ طلای جهان را در کارنامه خود دارد، به عنوان جوان ترین قهرمان جهان در سال ۱۹۹۳ با ۱۷ سال سن بر سکوی نخست جهان ایستاد.

میخاین لوپز اسطوره سنگین وزن کشتی جهان از کوبا نیز با ۳ طلای المپیک و ۵ طلای جهان، برای آخرین بار در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ تاشکند ازبکستان بر سکوی نخست جهان ایستاد. وی یک سال بعد در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس نقره گرفت اما در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای سومین بار به مدال طلا رسید.

تیم ملی کشتی فرنگی روسیه نیز با کسب ۶ مدال طلا از مجموع ۱۰ مدال طلای رقابت های جهانی ۲۰۱۸ بوداپست مجارستان، در این فهرست حضور دارد.

همچنین نام استکهلم سوئد با میزبانی رقابت های جهانی ۱۹۵۰، ژاپن اولین کشور آسیایی میزبان رقابت های جهانی ۱۹۶۱، آمریکا اولین کشور پان آمریکن میزبان رقابت های جهانی ۱۹۶۲ و آرژانتین اولین کشور آمریکای جنوبی میزبان رقابت های جهانی ۱۹۶۹ در فهرست تاریخ سازان کشتی فرنگی جهان مطرح شده است.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true