×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

محمد بیداریان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط آماده سازی شناگران ایران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: چهار شناگر ایران بسیار به کسب سهمیه المپیک نزدیک هستند و تمرینات خود را زیر نظر مربیان خود در شهرهایشان پیگیری می‌کنند. مسابقات متعددی برای کسب سهمیه برگزار می‌شود اما برای ملی پوشان حضور در سه تورنمنت را پیش بینی کردیم. از ۴ تا ۱۰ بهمن ماه شناگران در اردوی متمرکز تیم ملی در استخر آزادی حاضر خواهند شد.

مربی تیم ملی شنا ایران افزود: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بودجه محدودی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریافت می‌کند که کفاف سه رشته را نمی‌دهد. تیم ملی واترپلو نیز خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه مهیا می‌کند. بودجه در نظر گرفته شده برای فدراسیون محدود است و بودجه‌ها عادلانه تقسیم نمی‌شوند. بسیاری از رشته‌های دیگر، شرایط بهتری برای آماده سازی و کسب سهمیه داشتند اما بعد از گذشت ۴۴ سال و حال که ۴۸ سال شده است متأسفانه صعود به المپیک برای فوتبال محقق نشده است. بودجه و بیت المال مملکت را صرف رشته‌های ورزشی کردند که هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شناگران بدون «وایلد کارت» موفق به حضور در المپیک خواهند شد یا خیر؟ گفت: مربیان، فدراسیون و شناگران هیچکدام به وایلد کارت فکر نمی‌کنند اما واقعیت این است که با بودجه محدود فدراسیون کار بسیار سختی در پیش داریم. میلیاردها تومان پول را صرف رشته ورزشی مانند فوتبال کردند که هیچ نتیجه‌ای نگرفتند. ۴۴ سال تمام بودجه صرف فوتبال شد ولی رشته‌های پرمدالی مانند شنا، ژیمناستیک، قایقران و دومیدانی که تأثیر زیادی در رنکینگ کشور در جدول توزیع مدال دارد بی بهره ماندند.

بیداریان تاکید کرد: بودجه فدراسیون شنا نصف بودجه‌ای که صرف تیم فوتبال امید و اردوی آماده سازی اش شد، نیست. وضعیت شناگران در استخر آزادی مشخص است. از نظر گرمایشی استخر مشکل دارد، چهار ماه استخر در اختیار فدراسیون نبود در صورتیکه شاهد هیچیک از این مشکلات در رشته‌ای مانند فوتبال نیستیم. نمی دانم کارشناسان تقسیم بودجه در وزارت ورزش به چه چیزی فکر می‌کنند. هدف از تقسیم بودجه عجیب است. فدراسیونی که سه رشته مهم و پر مدال شنا، شیرجه و واترپلو را در اختیار دارد با سه میلیارد باید کار قهرمانی، استعدادیابی و اعزام تیم‌ها را انجام دهد و فدراسیونی با یک رشته فوتبال به تنهایی ۲۰ میلیارد بودجه دریافت کند.

مربی تیم ملی شنا ادامه داد: متأسفانه اصلاً شاهد توجه مسئولان به خصوص مسئولان وزارت ورزش از نظر مالی نیستیم. در بسیاری از مواقع ورزشکارانمان نیاز به تجهیزات مهم مسابقات دارند که در اختیارشأن نیست و فدراسیون به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند برای ورزشکار فراهم کند. شناگران با هزینه شخصی البسه خود را تهیه می‌کنند. مثلاً قیمت مایویی که با افزایش قیمت ارز به ۷-۸ میلیون تومان رسیده است و بیش از ۲-۳ بار نمی‌توان در مسابقات استفاده کرد چرا که خاصیتش را از دست می‌دهد. امکانات اردویی از نظر تغذیه نیز در شأن ورزشکاران و ملی پوشان نیست. فدراسیون هر آنچه که در اختیارش بود در اختیار ورزشکاران و کادرفنی گذاشته است اما متأسفانه اگر قرار باشد با این وضعیت پیش رفت نیاز ویژه به حمایت اسپانسرها داریم.

بیداریان اظهار کرد: در سال جاری شاهد حمایت باشگاه پرسپولیس و تیم داری در لیگ شنا و واترپلو هستیم. امیدوارم سایر باشگاه‌ها نیاز به این سمت حرکت کنند. امیدوارم حضور پرسپولیس نیز یک ساله نباشد. متأسفانه ورزشکاران ما به صورت ثابت حقوقی دریافت نمی‌کنند در شرایطی که فوتبالیست‌ها حقوق ثابت دارند و در هر تورنمنتی که شرکت کنند در ازای برد، باخت و تساوی پاداش دریافت می‌کنند. در خیلی از رشته‌ها به ورزشکاران می‌گویند شما سرباز وطن هستید و برای اهتزاز پرچم وطن می روید ولی در فوتبال خیر! این روند باعث کاهش انگیزه ورزشکاران می‌شود.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true