×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در جام جهانی با تیم‌های آلمان، مغولستان، رومانی و اوگاندا هم‌گروه بود که در نهایت با سه شکست و پیروزی مقابل اوگاندا از صعود به مراحل بالاتر بازماند. این در حالی است که تیم ایران سال گذشته و در اولین تجربه حضور خود با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

کیمیا یزدیان طهرانی، یکی از ملی‌پوشان اعزامی ایران به جام جهانی در گفت‌وگو با ایسنا به نتایج ایران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: تیم‌هایی که با آن‌ها هم گروه بودیم جز تیم‌های قدرتمند جهان هستند که دائم بازی تدارکاتی انجام می‌دهند اما ما حتی یک زمین استاندارد سه به سه برای تمرین نداریم و در سالن تمرین می‌کنیم.

او در این مورد افزود: آلمان اولین حریفمان بود که تیم قدرتمندی است و از آن‌جایی که این اولین بازی‌مان بود کمی به مشکل برخوردیم اما اگر مغولستان را می‌بریم شانس صعود داشتیم که متاسفانه بازی را از دست دادیم. در این بازی جلو بودیم اما در دقایق آخر نتیجه را واگذار کردیم. در بسکتبال سه نفره اگر یک ثانیه را هم از دست بدهید کل بازی را از دست می‌دهید.

وی در مورد نداشتن زمین استاندار بسکتبال سه نفره در ایران گفت: مسلما وقتی زمین مسابقه چیز دیگری است و ما جایی دیگر تمرین می‌کنم، خیلی تاثیرگذار است. ما زمین استادارد سه نفره را فقط در بازی‌های جام جهانی و کاپ آسیا می‌بینیم.

این بسکتبالیست به نداشتن بازی تدارکاتی اشاره کرد و گفت: به نظرم اگر یک بازی تدارکاتی داشتیم در جام جهانی نتیجه بهتری می‌گرفتیم. از این که به مسابقات اعزام می‌شویم، خوشحال هستیم و بارها شاهد تلاش خانم کاکاوندپور و شجاعی برای پیشرفت بسکتبال بانوان بودیم اما از روزی حرف می‌زنم که می‌خواهیم روی سکو برویم که کار راحتی نیست. پشت صعود به جمع چهار تیم برتر تلاش زیادی بوده است. خانم زمانپور(سرمربی تیم ملی) در این مسابقات زحمت زیادی کشید اما تیم‌های دیگر هم سال به سال پیشرفت می‌کنند.

او در مورد شانس بسکتبال سه نفره بانوان ایران برای صعود به المپیک بیان کرد: به نظرم می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم و هر چه بازی بیش‌تری داشته باشیم، بهتر است. در چند سال اخیر که به مسابقات اعزام می‌شویم، تیم‌ها با ایران آشنا شدند و همین که شرکت می‌کنیم یعنی دنبال پیشرفت هستیم. ما چیزی کم نداریم و فقط به تورنمنت و بازی‌های تدارکاتی نیاز داریم تا نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم.

یزدیان در مورد مسابقات سه نفره‌ای که هر هفته برگزار می‌شود، گفت: این بازهای داخلی خیلی خوب است و اگر نباشند چیز دیگری نداریم. همین مسابقات باعث شه تا رنکینگ‌مان بالا برود اما بازی با تیم‌های همسایه و شرکت در تورنمنت‌های برون مرزی تاثیر بیش‌تری در آمادگی‌مان دارد.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true