×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، در شرایطی که استان اصفهان از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد، مسئولان دوومیدانی این استان اقدام به برگزاری یک مسابقه در رده سنی پایه کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که این مسابقه در تقویم فدراسیون جایگاهی ندارد و در واقع برنامه‌ استانی محسوب می‌شود، بنابراین رکوردهای به دست آمده حتی اگر بالاتر از رکوردهای ملی هم باشد، ثبت رسمی نمی‌شود.

به همین دلیل این مسابقه زیر نظر فدراسیون برگزار نشد. عباسعلی فیروزی، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون دوومیدانی به ایسنا گفت : "این مسابقات جنبه تشویقی و استانی داشته و استان‌ اصفهان برای برگزاری آن مستقل عمل کرده‌ است. رکوردهای این مسابقه برای ما سندیتی ندارد و اگر زیر نظر فدراسیون بود، نماینده ما به محل برگزاری اعزام می‌شد و به دستگاه زمان سنج الکترونیکی نیز احتیاج بود".

با این وجود و در شرایطی که بسیاری از مسابقات رسمی کشور حتی در رشته‌ای انفرادی کم خطر همچون تنیس روی میز متوقف شده است، چرا باید چنین مسابقه ای آن هم در رده‌های پایه برگزار شود؟

محمدرضا برکت، رئیس هیات دوومیدانی اصفهان در این مورد به ایسنا گفت:" ما به خاطر رکوردگیری این کار را کردیم و استقبال خوبی هم از مسابقات به عمل آمد. مجوزهای لازم را گرفته بودیم و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی عمل کردیم که مسابقه خوبی برگزار شد و کمیته استعدادیابی اصفهان چندین نفر را شناسایی کرد تا آنها را برای آینده پرورش بدهیم. "

برکت برخلاف گفته فیروزی مدعی شد که تاییدیه برگزاری این مسابقه را از فدراسیون دریافت کرده‌اند و گفت: "بر اساس مجوز فدراسیون این کار را انجام دادیم".

او در واکنش به این سوال که ضرورت برگزاری این مسابقه در شرایط اوج‌گیری ویروس کرونا چه بوده است، بیان کرد: "پنجشنبه و جمعه پیش رو هم باز مسابقه داریم. این مسابقات در قالب جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان بود که دوومیدانی هم برای دومین‌بار در این جام حضور داشت. این جزو برنامه‌های سال ۹۹ بود که در تقویم استانی مان گنجانده شده است، ضمن اینکه مجوز برگزاری مسابقات را هم از تربیت بدنی استان گرفتیم".

مشفق، دبیر هیات دوومیدانی اصفهان نیز در این مورد به ایسنا گفت: تمریناتمان را با مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان از ابتدای تیرماه آغاز و این مسابقات را به عنوان اولین مسابقه رده‌های پایه در سال ۹۹ برگزار کردیم. برای این مسابقات هم مجوز رسمی اداره کل ورزش و جوانان استان را داشتیم. از طرفی به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم؛ به این صورت که پیست را هر دو روز ضدعفونی و مسابقات ۱۰۰ متر را در هشت دسته برگزار کردیم، در سایر ماده‌ها هم تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تراکم جمعیت اتخاذ کرده بودیم.

دبیر هیات اصفهان با بیان اینکه مساباقت در ماده‌های دوی ۶۰، ۱۰۰، ۶۰۰، ۸۰۰ متر و پرش طول انجام شد، ادعا کرد که در روزهای برگزاری مسابقات(۱۲ و ۱۳ تیر) وضعیت استان اصفهان از نظر شیوع کرونا خیلی زیاد نبوده اما با بررسی آمار روزانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعداد مبتلایان و وضعیت شهرها این موضوع روشن می‌شود که نام اصفهان ۱۱ تیر یعنی یک روز قبل از مسابقات در لیست شهرهای با وضعیت هشدار قرار داشته است.

هرچند دبیر هیات اصفهان می‌گوید مسابقات قهرمانی کشور در آینده برگزار می‌شود و باید مسابقات استانی و انتخابی استان را برگزار کرد اما هنوز زمان دقیقی برای مسابقات کشوری اعلام نشده است حتی با اینکه بر اساس تقویم فدراسیون، قرار بود مسابقات جایزه بزرگ در رده‌های بزرگسالان روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر ماه برگزار شود اما به دلیل وضعیت شیوع کرونا این مسابقات به تعویق افتاد و زمان دیگری برای آن مشخص نشده است.

از طرفی برگزاری مسابقات استانی در شرایطی که ورزشکاران المپیکی که حساس ‌ترین رویداد ورزشی را پیش رو دارند، به صورت انفرادی تمرین می کنند وهیج مسابقه‌ای ندارند، توجیه چندانی ندارد و در این شرایط می تواند تنها باعث به خطر افتادن سلامتی ورزشکاران شود. اگر این نوجوانان و جوانان به دلیل حضور در مسابقات درگیر کرونا شوند، ضمن به خطر افتادن سلامتی‌شان ممکن است آینده ورزشی آنها نیز تحت تاثیر قرار بگیرد، بنابراین هیات‌های استانی باید سلامتی ورزشکاران خود را در اولویت قرار دهند و تنها با این بهانه که باید مسابقات استانی و انتخابی خود را جهت آمادگی برای حضور در مسابقات کشوری برگزار کنند، سلامتی آنها را به خطر نیندازند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true