×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

شادی پریدر نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت دختران شطرنج باز ایران گفت: در بخش دختران فینال قهرمانی کشور برگزار شده و از آنجا سه نفر برتر به تیم ملی شطرنج ایران دعوت شده اند. در مسابقات قهرمانی کشور آناهیتا زاهدی فر توانست به مقام قهرمانی برسد و حضور خود را در ترکیب تیم ملی قطعی کرده است. همچنین نفرات دوم و سوم این مسابقات به ترتیب آنوشا مهدیان و مطهره اسدی بودند که با توجه به عملکرد و کسب رتبه برتر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

او افزود: کمیته فنی فدراسیون سه نفر دیگر را هم برای حضور در تیم ملی دعوت خواهد کرد. از مجموع این 6 دختر شطرنح باز یک نفر حذف شده و بقیه به مسابقات المپیاد جهانی شطرنج که در تابستان برگزار می شود اعزام خواهند شد.

اولین استاد بزرگ بانوان ایران در خصوص حضور بانوان شطرنج باز ایران در مسابقات دیگر گفت: اگر مسابقات دیگری برگزار شود طبق شرایط آن مسابقه از بین این شش نفر، یک نفر به آن مسابقات اعزام می شود.

پریدر در پاسخ به اینکه آیا سارا خادم الشریعه در تیم ملی حضور خواهد داشت؟ گفت: خانم خادم الشریعه با توجه به اینکه نفر اول رنکینگ ایران است، در تیم ملی حضور خواهد داشت و برای ایران بازی می کند.

او افزود: خادم الشریعه اکنون در مسابقات چین حضور دارد. عنوان مسابقه ای که او در این کشور شرکت کرده مسابقه سریع است. مسئولین مسابقات چین خادم الشریعه را به این مسابقات دعوت کرده اند. در مسابقات سریع چین هو یفان نفر اول رنکینگ بانوان جهان حضور دارد. این مسابقات برای خادم الشریعه نوعی آمادگی برای رقابت های سریع و برق آسای جهان که در 25 دسامبر در شهر مسکو برگزار می شود، خواهد بود.

پریدر افزود: لیگ قبلی چین که خادم‌الشریعه در آن حضور داشت اکنون تمام شده و این بانوی شطرنج باز ایران در لیگ های چین، فرانسه، بوندسلیگا و تیم ایتالیایی فعالیت دارد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در پایان خاطر نشان کرد: به غیر از خادم الشریعه، علی نسب و پورکاشیان نیز بعد از مدت ها در مسابقات سریع و برق آسای جهان شرکت می‌کنند. همانطور که گفته شد این مسابقات 25 دسامبر(4 دی) و در شهر مسکو برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true