×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، با گذشت زمان و پیش بینی کردن پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مسابقات، تیم های ملی فوتبال هم از چندی دیگر باید در میادین ورزشی حاضر شوند و رقابت های خود را از سر بگیرند. تیم ملی ایران هم به علت حضور در مرحله انتخابی جام جهانی، از اوایل شهریور کار خود را با سرمربی جدیدش آغاز خواهد کرد تا برای چهار دیدار سرنوشت ساز در مهر و آبان ۹۹ آماده شود.

دراگان اسکوچیچ که جانشین مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی ایران شده است، در حال بررسی بازی‌های لیگ برتر و همین طور لیگ های اروپایی است تا بهترین ها را به تیم ملی دعوت کند.

* بازی تدارکاتی ایران با رقبای همیشگی

سرمربی برای افزایش آمادگی تیمش، دو بازی تدارکاتی را در شهریور در نظر گرفته که بازی با ازبکستان نهایی شده و زمزمه هایی هم مبنی بر دیدار با سوریه شنیده می شود.

به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال سوریه قرار شده بازی دوستانه ایران و سوریه ۱۳ شهریور در تهران برگزار شود اما فدراسیون فوتبال هنوز چنین موضوعی را تایید نکرده که احتمال می رود فدراسیون در صدد انتخاب رقیب دیگری برای ملی پوشان است و در صورت ناکامی، با سوریه دیدار خواهد کرد.

همچنین بازی با ازبکستان نیز ۱۷ شهریور در تاشکند برگزار خواهد شد که قراردادهای لازم بسته شده و برگزاری این دیدار نهایی است.

در واقع انتخاب این دو بازی تدارکاتی در حالی است که ایران طی چند سال اخیر بیش از هر حریفی با ازبکستان دیدار دوستانه داشته و پارسال هم با سوریه در تهران بازی کرد که با ۵ گل به سود شاگردان ویلموتس تمام شد.

* عراق به مصاف تیم برانکو می‌رود

تیم ملی عراق که صدرنشین حال حاضر گروه به شمار می رود و امتیازهای خوبی برای رسیدن به مرحله بعد کسب کرده، دو بازی تدارکاتی خود را نهایی کرده و چه بسا بتواند سومین بازی را هم برگزار کند.

آن ها طبق برنامه، ۱۳ شهریور با عمان بازی می کنند که هدایت آن را برانکو ایوانکوویچ، مربی کروات سابق پرسپولیس و تیم ملی بر عهده دارد. برگزاری بازی عراق و عمان در حالی است که قبل از شیوع کرونا قرار بود تیم ملی ایران با عمان در تهران دیدار کند که این بازی به همین دلیل لغو شد. البته این احتمال وجود دارد که ایران در مهر ماه و قبل از بازی با هنگ کنگ و کامبوج با عمان دیدار دوستانه ای داشته باشد.

دومین بازی عراق هم با سوریه است که در اربیل برگزار خواهد شد. سوری ها در صورت نهایی شدن بازی با ایران، بلافاصله بعد از دیدار در سیزدهم شهریور، راهی عراق خواهند شد تا به عنوان رقیب مشترک میان ایران و عراق وارد زمین شوند.

همچنین درباره بحرین که عملکرد فوق العاده در سال ۲۰۱۹ داشت، اطلاعاتی موجود نیست و مشخص نشده با چه تیم های برای افزایش آمادهی بازی خواهد کرد ولی به طور قطع این تیم روزهای فیفا دی را از دست نخواهد داد چرا که همین الان وضعیت خوبی برای رسیدن به مرحله بعد دارد.

درباره بازی های تدارکاتی هنگ کنگ و کامبوج هم فعلا اطلاعاتی منتشر نشده و از طرفی این دو تیم امیدی هم برای راهیابی برای صعود به مرحله بعد ندارند.

تیم ملی فوتبال عراق در این گروه با ۱۱ امتیاز در صدر قرار دارد این درحالی است که ایران تنها شش امتیاز کسب کرده و در رده سوم جای دارد، البته یک بازی کمتر دارد که در صورت پیروزی در آن، با بحرین هم امتیاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true