×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

امید احمدی‌صفا در گفت و گو با ایسنا،‌ درباه تورنمنت بین‌المللی بوکس جام احمد کومرت در ترکیه که تیم ملی ایران به عنوان بازی تدارکاتی در آن شرکت کرده بود، توضیح داد: همانطور که همه می‌دانند، این رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار است و چون نزدیک مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شود، تیم‌ها با نفرات اصلی در آن شرکت می‌کنند. حتی خود شکور میزبان با اینکه در هر وزن دو تا سه بوکسور را راهی مسابقات کرده بود،‌ تنها دو فینالیست داشت. بجز قزاقستان همه کشورها با نفرات اصلی خود حاضر بودند و خوشبختانه سطح بالای این مسابقات به بوکسورهای تیم ملی ایران کمک بسیار زیادی کرد.

او با بیان اینکه زمان زیادی تا مسابقات انتخابی المپیک نمانده است، توضیح داد: به دلیل اینکه بتوانیم با آمادگی صد در صد در رقابت‌های انتخابی المپیک حاضر شویم، مجبور بودیم با آمادگی ۶۰ تا ۷۰ درصد در مسابقات جام احمد کومرت شرکت کنیم، چون اگر با نهایت آمادگی در این مسابقات مبارزه می‌کردیم قطعا در انتخابی المپیک افت می‌کردیم. خوشبختانه در این مسابقات با روحیه خوبی روی رینگ رفتیم و امیدوارم در انتخابی المپیک هم روند خوب بوکسورهای ایران ادامه داشته باشد.

ملی‌پوش بوکس ایران ادامه داد: برای مسابقات احمد کومرت جوری با بوکسورهای ایران رفتار شده بود که فکر می‌کردم در یک مسابقه درون اردویی با چند حریف خارجی مبارزه می‌کنیم. باری روی دوش ملی‌پوشان نبود که خوب مبارزه کردیم. نمی‌خواهم کسی فکر کند باخت خود را توجیه می‌کنم، اما واقعا اگر داوری درست قضاوت می‌کرد، در فینال هم حریف مغولم را شکست داده بودم. در راند اول بد بودم، اما در دو راند بعد حریف را شکست دادم. داوران بعد از تصمیم خود اشتباهشان را در اعلام بوکسور برنده قبول کردند و به همین دلیل کاپ تکنیکی‌ترین بوکسور مسابقات را به من دادند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بوکسورهای ایران شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟ اظهار کرد: همه بوکسورهای ایران در شرایط خوبی به سر می‌برند،‌ اگر حق خوری نشود مطمئن باشید که ما ۳ تا ۴ سهمیه به دست می‌آوریم. متاسفانه همیشه به دلیل لابی‌های موجود قضاوت‌ها به ضرر ایران بوده است. مسابقات احمد کومرت یک تورنمنت معمولی بود که آنطور قضاوت کردند، حالا فکر کنید در سهمیه المپیک چگونه قضاوت می‌کنند! از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خواهش می‌کنم تا حد توان با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهند شرایطی را فراهم کنند که حداقل حق ما را به خودمان بدهند.

دارنده مدال نقره تورنمنت احمد کومرت، ضمن تشکر از فدراسیون و همه کسانی که در این مدت برای تیم ملی بوکس ایران زحمت کشیده‌اند، توضیح داد: همه بوکسورهای ایران برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند و مطمئن باشید اگر امید نداشتند، با این انگیزه تلاش نمی‌کردند. روند تیم ایران قابل قبول است و تنها نگرانی ما قضاوت‌ها هستند، امیدوارم داوری‌ها به ضرر ایران نباشد تا حق خود را از بوکس آسیا و جهان بگیریم.

احمدی‌صفا در پاسخ به این سوال که‌ آیا رقبای او در مسابقات انتخاب یالمپیک، در تورنمنت احمد کومرت هم حضور داشتند؟ تصریح کرد: رقبای اصلی من در انتخابی المپیک، برای مسابقات احمد کومرت به ترکیه نیامده بودند. هند، ازبک و قزاق حریفان اصلی من خواهند بود. از ۶ نفر برتر وزن من در جهان، ۴ بوکسور آسیایی هستند که همین موضوع باعث سختی کار است. با توجه به شرایط موجود باید دو برابر سایر بوکسورها تلاش کنم و امیدوارم این افتخار را به دست آورم که روی رینک المپیک بروم. البته تاکید می‌کنم که کار سایر بوکسورهای ما نیز بسیار سخت است.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true