×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار مهر، تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام در مسابقات فصل آینده لیگ برتر باشگاه‌های کشور شرکت نمی‌کند و این در حالی است که تیم‌های مختلف، خود را برای حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور آماده می‌کنند و به نظر می‌رسد باشگاه پتروشیمی بندر امام قصد دارد تیم بسکتبال خود را به علت «مشکلات مالی» منحل کند.

پتروشیمی بندر امام یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های بسکتبال ایران است که به افتخارات بسیار مهمی در سطح کشور و آسیا دست پیدا کرده است. باشگاه پتروشیمی در کنار حضور پرقدرت در لیگ برتر باشگاه‌های کشور، به کشف و پرورش ستارگان آینده بسکتبال خوزستان نگاه ویژه‌ای داشتند. آنها هم‌زمان با ترکیب بومی در مسابقات دسته اول باشگاه‌های ایران و لیگ برتر جوانان نیز حضور داشتند. تصمیمی که باعث شد هرسال جوانان خوزستانی حضوری در بالاترین سطح مسابقات کشوری داشته باشند.

باشگاه پتروشیمی بندر امام همچنین با جذب مربیان خارجی در بخش مدرسه بسکتبال فعالیت بسیار خوبی داشتند. مدارسی که در تمام سال فعال بودند و به آموزش نفرات مستعد بسکتبال می‌پرداختند. امکانات باشگاه پتروشیمی بندر امام برای رشته بسکتبال در سطح کشور بسیار عالی بوده است.

این باشگاه یکی از بهترین سالن‌های بسکتبال کشورمان در اختیار دارد، سالنی که سابقه میزبانی مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا را دارد. در صورتی که غیبت تیم پتروشیمی بندر امام در مسابقات فصل آینده لیگ برتر بسکتبال قطعی شود، تنها دل‌خوشی دوستداران ورزش و علاقه‌مندان به آن از بین خواهد رفت. با انحلال احتمالی این تیم جوانان که تا سال گذشته به عشق این تیم به سمت رشته ورزشی می‌آمدند، دیگر انگیزه لازم را برای ادامه فعالیت در این رشته ورزشی ندارند.

فاصله گرفتن جوانان از ورزش باعث افزایش بزهکاری می‌شود. ورزش جدا از سلامت جسم، در سلامت روحی، روانی و اجتماعی افراد نیز بسیار تأثیرگذار بوده و به دنبال آن در شکل‌گیری شخصیت فرد و سازگاری او در جامعه مؤثر است و در درمان بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب تأثیر فراوانی دارند. ما با تعطیل شدن ورزش شاهد افزایش مشکلات جامعه و وجود نسلی بیمار خواهیم بود. نکته‌ای در خوزستان از آن به راحتی عبور می‌کنند. متأسفانه مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندر امام خود را از دیدگان رسانه‌ها خارج کرده است و هیچ‌کس در این باشگاه پاسخگوی این مسئله نیست.

پیر عباسی رئیس جدید هیئت بسکتبال خوزستان در واکنش به خبر انحلال تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام نیز گفته است «باشگاه هنوز رسماً اعلام آمادگی نکرده و طی روزهای آینده کاملاً پیگیر این کار خواهم شد» و این در حالی است که فرصت اعلام آمادگی در مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور یازدهم تیرماه امسال به پایان خواهد رسید و مسئولان استان فقط نسبت به تداوم فعالیت تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام ابراز امیدواری می‌کنند. به هر حال در میان سکوت مسئولان خوزستان، ما شاهد انحلال تیم‌های ورزشی یا کاهش شدید بودجه باشگاه‌های استان بوده‌ایم، مسئله‌ای که دود آن به چشم جوانان استان می‌رود، جوانانی که باید آینده این کشور را بسازند.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true