×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، ارومیه از دهه‌های گذشته و دقیقاً از زمان ظهور رشته والیبال در ایران مهد عاشقان این ورزش و استعدادهای ناب والیبالی بوده است. در گذشته های دور ستاره‌هایی همچون عزیز پرتویی، یدالله کارگرپیشه، مجید ساداتی و خیلی ستاره‌های دیگر که کاپیتانی تیم ملی را برعهده داشتند، در رشد و تربیت نسل‌های آینده والیبال این شهر و ایران نقش مهمی ایفا کردند.

در دهه گذشته نیز ساسان خداپرست به عنوان کاپیتان تیم ملی هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی بسیار خوش درخشید اما در سالیان اخیر ظهور ستاره بی‌بدیلی همچون سعید معروف نام و آوازه والیبال ارومیه را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. در توصیف این ستاره خوش فکر والیبال ایران همین بس که معروف در هر تورنمنتی که حضور داشته همواره جزء برترین‌ها در پستش بوده و بی شک می توان او را جزء ۵ پاسور برتر جهان در دهه اخیر به حساب آورد.

اما با حضور تیم ملی در رقابت‌های معتبری همچون المپیک، لیگ جهانی و جام‌جهانی بازیکنان بسیاری از ایران در سطح جهان مورد توجه باشگاه‌های مختلف قرار گرفتند که سهم ارومیه در این بین بسیار پررنگ بوده است و همواره شاهد حضور ستاره های والیبال این شهر در لیگ‌های معتبر اروپا از جمله ایتالیا و لهستان و دیگر لیگ‌های اروپا و آسیا در سطوح مختلف بوده ‌ایم.

در فصل جاری در لیگ‌های مختلف جهان هفت بازیکن ارومیه‌ای در لیگ‌های لهستان، چین، ترکیه و آذربایجان به عنوان لژیونر مشغول بازی هستند که در گزارش زیر توضیحی کوتاه درباره هر کدام از این بازیکنان آمده است.

* سعید معروف(بایک موتورز چین)
کاپیتان ۳۵ ساله تیم ملی والیبال ایران شناخته‌ شده‌ ترین ستاره کنونی والیبال ایران در سطح جهانی به شمار می‌رود. این کاپیتان خوش‌فکر و ۱۸۹ سانتی متری ارومیه‌ای که دوران باشگاهیش را از تیم مقاومت ارومیه آغاز کرد سابقه بازی در تیم‌های پگاه ارومیه، صنام تهران، سایپا تهران، پیکان تهران، استقلال گنبد، کاله مازندران، متین ورامین، داماش گیلان و شهرداری ارومیه را در لیگ داخلی در کارنامه دارد و در سطح بین المللی نیز می‌توان انتقال یک میلیون یورویی معروف به تیم زنیت کازان روسیه در سال ۲۰۱۴ را به عنوان گرانقیمت‌ترین نقل و انتقال یک والیبالیست ایرانی به حساب آورد تا جایی که پس از انعقاد این قرارداد سعید معروف به عنوان هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. معروف با همین تیم روسیه‌ای توانست عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. در سال ۲۰۱۷ سعید معروف به تیم تازه لیگ برتری شده اماویلاس سیه‌نا در سری آ ایتالیا پیوست. کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر برای تیم بایک موتورز چین بازی می کند.

* میلاد عبادی پور(اسکرا بلهاتوف لهستان)
ستاره ۲۶ ساله و خوش قد قامت والیبال ارومیه که با دریافت های بی نقص و آبشارهای قدرتمندش امان تیم‌های اروپایی را بریده است، نخستین لژیونر والیبال ایران در لیگ لهستان به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۷ از تیم بانک سرمایه به تیم اسکرا بلهاتوف پیوست.
در رده باشگاهی میلاد عبادی پور در سال ۹۶ یک دوره کوتاه برای تیم الریان قطر نیز بازی کرده است. از افتخارات این ستاره ارومیه‌ای می توان به قهرمانی در پلاس لیگا به همراه تیم اسکرا در سال ۲۰۱۸ و همچنین حضور در جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا در سال در فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۹ اشاره کرد.

* مرتضی شریفی
شریفی ۲۱ ساله، جوان ترین لژیونر تاریخ والیبال ایران به حساب می آید. کاپیتان تیم ملی نوجوانان و جوانان که سابقه قهرمانی جهان در این رده‌ها را دارد در سال ۹۳ دوران بازی‌یش را از تیم مقاومت ارومیه آغاز کرد. شریفی زمانی که شانزده سال سن داشت و در عضویت تیم شهرداری بجنورد بود عنوان پدیده لیگ یک را از آن خود کرد. مرتضی شریفی پس از درخشش در تیم ملی در لیگ جهانی مورد توجه در تیم باشگاهی ورونا ایتالیا قرار گرفت و با انتقال به این تیم در سن ۱۹ سالگی لقب جوانترین لژیونر والیبال ایران را از آن خود کرد.
شریفی پس از تغییر سرمبی تیم ورونا از این تیم جدا شد و در فصل جاری برای تیم شهرداری بورسای ترکیه توپ می‌زند.

* امیر محمد صبری، فرزین جعفری (لوکوموتیو آذربایجان)
امیر محمد صبری که متولد سال ۱۳۷۹ می‌باشد در ابتدای دوران بازیش برای شهرداری ارومیه بازی می‌کرد. این بازیکن در ادامه برای تیم شهرداری تبریز نیز به میدان رفت و پس از آن که مورد توجه باشگاه لوکوموتیو قرار گرفت با انعقاد قرارداد یک ساله راهی این تیم قدرتمند آذربایجانی شد.
فرزین جعفری نیز که متولد سال ۱۳۸۱ است در پست دریافت کننده قدرتی از برترین ها در رده سنی خودش به حساب می‌آید که به همراه صبری برای تیم لوکوموتیو آذربایجان توپ می‌زند.

* میلاد شرقی، سینا بداقی(آذر ریل آذربایجان)

میلاد شرقی که در پست پاسور جزء برترین‌ها در شهر ارومیه بود به همراه سینا بداقی در پست سرعتی برای تیم شهرداری ارومیه توپ می‌زدند با انتقال یک ساله به تیم آذرریل آذربایجان پیوستند و به همراه دو ستاره دیگر ارومیه در لیگ آذربایجان در فصل جاری بازی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true