×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، فدراسیون دوچرخه سواری برای المپیک ۲۰۲۰ یک سهمیه در بخش جاده دارد. البته رییس فدراسیون اعلام کرده به کسب سهمیه در بخش کوهستان هم امید فراوان دارد. اما این امیدواری در حالی مطرح شده که تیم ملی ایران کار بسیار سختی را برای رسیدن به سهمیه کوهستان پیش رو دارد.

با برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، چین توانست با قهرمانی در هر دو بخش مردان و بانوان سهمیه مستقیم بگیرد.

راه دیگر کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری است یعنی اگر ایران بتواند بین رنکینگ هشتم تا بیست و یکم المپیک قرار بگیرد، یک سهمیه به دست خواهد آورد.

این در شرایطی است که ایران فعلا در رنکینگ المپیک، دربخش مردان سی و نهم و در بانوان چهل و یکم است.

ایران ۱۸ پله در بخش مردان و ۲۰ پله در بخش بانوان با رسیدن به سهمیه المپیک فاصله دارد و برای جبران این فاصله کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.

البته رنکینگ نهایی هم ۲۸ می ۲۰۲۰ (۸ خرداد ۱۳۹۹) اعلام می شود.با این حال فدراسیون قرار است اعزامی به مسابقات هندوستان و سپس قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ داشته باشد اگر رکابزنان توانستند امتیاز قابل توجهی کسب کنند اعزام های دیگری از جمله مسابقات مالزی و سپس مسابقات اروپایی را هم در نظر خواهد گرفت در غیر این صورت پرونده کسب سهمیه المپیک در کوهستان به پایان خواهد رسید.

در هر حال فدراسیون دوچرخه سواری اگر دنبال کسب سهمیه از طریق رنکینگ بود باید زودتر از این به فکر می افتاد و اعزام های بیشتری را در نظر می گرفت. جبران این فاصله در رنکینگ المپیک، با توجه به مدت زمان باقی مانده کار بسیار سختی است که حتی خود رکابزنان هم خیلی امیدوار نیستند.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true