×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا، بوندسلیگا و لیگ یک در شرایط متفاوتی قرار دارند. در ادامه نگاه کوتاهی به وضعیت پنج لیگ برتر اروپایی می‌کنیم.

انگلیس: لیورپول فاصله‌اش را حفظ کرده است

فصل گذشته منچسترسیتی و لیورپول رقابت نزدیکی برای فتح لیگ برتر داشتند که در نهایت همه چیز در هفته آخر به نفع سیتیزن‌ها تمام شد. در این فصل لیورپول (۳۱ امتیازی) فاصله خیلی خوبی با تیم پپ گواردیولا (۲۵ امتیازی) گرفته است. این تیم مانند یک هواپیما در لیگ عمل کرده و ۱۰ پیروزی و یک تساوی در یازده هفته به دست آورد. پشت سر دو تیم شانس قهرمانی، لسترسیتی و چلسی قرار دارند که دو امتیاز از سیتی کمتر دارند.

ایتالیا: اینتر، یوونتوس را تهدید می‌کند

یوونتوس در این فصل اینتر را به عنوان یک رقیب سر سخت در کنارش می‌بیند و باید با غلبه بر اینتر برای نهمین سال پیاپی قهرمان سری آ شود. بانوی پیر با ۲۹ امتیاز صدرنشین است و نراتزوری تنها با یک امتیاز کمتر این تیم را تعقیب می‌کند. رم (۲۲ امتیاز)، آتلانتا (۲۱ امتیاز) و کالیاری (۲۱ امتیاز) با فاصله زیادی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ناپولی که در فصل‌های گذشته به عنوان رقیب یوونتوس محسوب می‌شد اکنون با ۱۸ امتیاز در جایگاه هفتم است.

لالیگا: بارسلونا با تفاضل گل بهتر، صدرنشین است

نتایج دور از انتظار تیم‌های بزرگ لالیگا باعث شده وضعیت این رقابت‌ها در شرایط نامتعارفی قرار داشته باشد و برخی تیم‌ها پس از سال‌ها صدرنشینی را تجربه کنند (آخرینشان گرانادا بود). صدرنشین کنونی لالیگا بارسلونا است که مانند رئال مادرید با یک بازی کمتر ۲۲ امتیازی است. تنها تفاضل گل دو تیم بزرگ اسپانیایی را از هم جدا کرده است. البته رئال سوسیداد هم ۲۲ امتیازی است و در رتبه سوم قرار دارد. این تیم با پیروزی برابر گرانادا نه تنها خود را به رتبه‌های بالایی جدول رساند بلکه اجازه نداد حریفش صدرنشین لالیگا شود. اتلتیکو مادرید که در سال‌های گذشته به عنوان رقیب مادرید و بارسلونا محسوب می‌شود با ۲۱ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. فاصله صدرنشین لالیگا با تیم سیزدهم جدول تنها پنج امتیاز است.

آلمان: نزدیک‌ترین رقابت در بوندسلیگا در سال‌های اخیر

بوندسلیگا مانند لالیگا شاهد رقابت نزدیکی است. این شرایط بیش از دو دهه در آلمان دیده نشده بود. فاصله میان تیم نخست جدول، مونشن گلادباخ و تیم هشتم، هوفنهایم تنها پنج امتیاز است. ۴۳ سال بود که گلادباخ صدرنشین نبود. در مقابلبایرن مونیخ روزهای بحرانی خود را سپری می‌کند و دیشب (یکشنبه) سرمربی‌اش نیکو کواچ اخراج شد. مدافع عنوان قهرمانی ۵ بر یک مغلوب اینتراخت فرانکفورت شد و اکنون با صدر، چهار امتیاز فاصله دارد.

فرانسه: پاری سن ژرمن بدون مشکل حکمرانی می‌کند

مطابق انتظار، پاری سن ژرمن بدون مشکل در لیگ یک حکمرانی می‌کند و به نظر نمی‌رسد تیم دیگری بتواند برایش دردسر ساز شود. PSG از آنژه، تعقیب کننده‌شان هفت امتیاز بیشتر دارد. نانت و مارسی در فاصله هشت امتیازی تیم پاریسی هستند و رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. موناکو تنها تیمی که از سال ۲۰۱۳ توانایی رقابت داشت اکنون در میان ۱۰ تیم نخست هم حضور ندارد.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true