×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، مسابقات پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ در حالی از فردا (پنج‌شنبه) یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز می‌شود که فعلا میزبان خود مسابقات کاپ‌آسیا معرفی نشده است. تیم ملی بسکتبال ایران نیز با میزبانی در پنجره نخست این مسابقات و برگزاری دو دیدار مقابل سوریه و قطر، استارت رسمی خود در فصل ۲۰۲۰ را می‌زند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع که از هفته گذشته تمرینات خود را شروع کرده‌اند، در نخستین بازی خود از سری مسابقات انتخابی کاپ ‌آسیا ۲۰۲۱، از ساعت ۱۶ فردا در سالن بسکتبال آزادی میزبان سوریه هستند و یکشنبه چهارم اسفند ماه مقابل قطر میزبان خواهند بود. طبق گفته شاهین‌طبع ملی‌پوشان شرایط خوبی برای این مسابقات دارند، اما کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی و آرمان زنگنه احتمالا به دلیل مصدومیت‌هایی که از بازی‌های لیگ گریبانشان را گرفته، در این دو دیدار به زمین نخواهند رفت.

با توجه به اینکه تیم ملی ایران میزبان است و ستاره‌هایی چون حامد حدادی را به عنوان بهترین سنتر آسیا، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی را در ترکیب خود دارد، بسیاری معتقدند که بازی مقابل سوریه نمی‌تواند آسمان خراش‌های ایران را به دردسر بیاندازد، اما کارشناسان بسکتبال معتقدند که وجود برخی مصدومیت‌ها در تیم ایران و استفاده تیمی مثل قطر از برخی بازیکنان چند ملیتی، می‌تواند کار را تا حدودی سخت کند.

کاظم محنایی به عنوان کارشناس، در مورد شرایط فعلی تیم ملی ایران با وجود حضور ملی پوشان در کوران مسابقات لیگ، به ایسنا گفت: خوشبختانه به دلیل حضور ملی‌پوشان در لیگ بازیکنان از نظر بدنی آماده هستند، اما با مصدومیت نفراتی چون آرمان زنگنه و صمد نیکخواه بهرامی که ستاره‌های تیم ما هستند، کمی کار سخت می‌شود. با این حال ما جوانان خوبی داریم که الآن در تیم ملی حضور دارند و به نظرم می‌توانند جای خالی این نفرات را پر کنند.

او در مورد بازی برابر سوریه و قطر گفت: ابتدا باید بگویم که بازی چندان سختی مقابل سوریه نخواهیم داشت، ولی بازی با قطر یک مقدار سخت است چون به دلیل بازیکنان چند ملیتی که دارد، تیم ناشناخته‌ای است. در مجموع باید اعلام کنم که با وجود همه این صحبت‌ها، بسکتبال ایران بالاتر از سطح سوریه و قطر است و می‌توانیم برنده این دو دیدار خانگی مهم شویم.

این پیشکسوت بسکتبال، در مورد نقاط قوت و نقاط ضعف احتمالی تیم ملی ایران که می‌تواند برابر قطر مشکل ساز شود، توضیح داد: نقطه قوت تیم ما حضور نفرات با تجربه هستند که حتی چند نفر آن‌ها خارج از کشور بازی می‌کنند. حامد حدادی هم خودش یک تیم است و قابل قیاس با بازیکنان تیم‌های دیگر نیست. او اکنون کاپیتانی تیم را هم درون زمین بر عهده دارد. از نظر من آنچنان نقطه ضعفی نیست که تیم ما را به دردسر بیاندازد. بازیکنان هم از لیگ پرفشاری آمده‌اند و با تمرینات کوتاهی هم به هماهنگی تیمی می‌رسند.

برنامه بازی‌های تیم‌ ملی بسکتبال ایران در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱:
*بازی اول
پنج‌شنبه یکم اسفند ماه: ایران – سوریه، ساعت ۱۶ در سالن بسکتبال آزادی
*بازی دوم
یک‌شنبه ۴ اسفند ماه: ایران – قطر، ساعت ۱۶ در سالن بسکتبال آزادی

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true