×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه اعزام سنگنوردان به رقابت های گزینشی المپیک قطعی است، گفت: اگرچه نمایندگان ایران در مرحله قبلی مسابقات انتخابی المپیک به نتیجه نرسیدند اما قطعا اعزام آنها به تنها رویداد باقی مانده برای کسب سهمیه قطعی است.

وی تصریح کرد: البته هنوز زمان و محل دقیق برگزاری مسابقات گزینشی المپیک مشخص نیست. پیش از این قرار بود ژاپن میزبان مسابقات باشد اما به خاطر اختلافاتی که میان مسئولان سنگنوردی این کشور با اتحادیه جهانی سنگنوردی ایجاد شد، میزبانی ژاپنی ها منتفی و قرار بر این شد تا میزبان جدیدی برای مسابقات تعیین شود. شاید چین محل برگزاری رقابت ها باشد اما موضوع هنوز نهایی نیست. ضمن اینکه مال آوریل زمان پیشنهادی برای این رقابت ها است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در مورد نفرات اعزامی به این رقابت ها و اینکه «سنگنوردانی که به مرحله پیشین انتخابی المپیک اعزام شدند مجددا در ترکیب تیم اعزامی قرار می گیرند؟» گفت: نه؛ سنگنوردانی مانند رضا کلاسنگیانی، الناز رکابی، علی برات زاده و حتی محیا دارابیان که در رده سنی جوانان نتایج خوبی گرفته اند از گزینه های با تجربه برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک هستند اما طبق تصمیم فدراسیون و کمیته فنی، حضور در رقابت های انتخابی و کسب نتیجه از آن، برای این اعزام لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور حکم رقابت های انتخابی تیم ملی را دارد. این مسابقات اسفندماه در هر سه ماده لید، سرعت و بولدر برگزار می شود. مجموع نتایج در این بخش ها، وضعیت و نتیجه کومباین سنگنوردان را مشخص می کند. همین نتیجه ملاک اعزام خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی هفته اول اسفندماه برگزار می شود، گفت: ترکیب تیم ملی برای حضور در رقابت های گزینشی المپیک با ۲ تا ۴ ورزشکار مشخص می شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با تاکید بر اینکه کسب سهمیه المپیک کار دشواری است، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان ایران در مسابقات پیش رو عملکرد خوبی داشته باشند.

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true