×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، سید عبدی افتخاری در نشست با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت حضور کاروان ایران در بازیهای المپیک جوانان بیان کرد: المپیک زمستانی جوانان از سال ۲۰۱۲ در دستور کار IOC قرار گرفت و اولین المپیک با هفت رشته ورزشی برگزار شد. ایران در دوره نخست سه نماینده داشت و جایگاهی که به دست آوردند بین ۳۱ تا ۳۶ بود. البته در دوره دوم دو نماینده داشتیم.

او ادامه داد: دوره سوم بازیها در لوزان سوئیس برگزار می شود و ایران شش سهمیه در آلپاین صحرانوردی و کوهستان دارد. ما از سه سال پیش برنامه های خود را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ آغاز کرده ایم. قدم اول این بود تجهیزات را در استانها تامین کنیم چون ۱۲ استان تجهیزات نداشتند. سپس از مربی بلغاری و فرانسوی برای استعدادیابی استفاده کردیم. با کمپ تمرینی سوئیس ارتباط برقرار کردیم و در کار استعدادیابی از یک مربی سوئیسی استفاده کرده ایم و سال آینده منتخبین به کمپ سوئیس اعزام می شوند.

سرپرست کاروان ایران در مورد آماده شدن اسکی بازان رشته های مختلف گفت: اردوی تدارکاتی اسکی آلپاین را از ۱۵ فروردین آغاز کردیم. همچنین اعزام به کمپ تمرینی فدراسیون جهانی در اتریش، سوئیس و شیلی را داشتیم. اسکی کوهستان یک هفته زیر نظر مربی برجسته جهانی تمرین داشت. در تلاش هستیم نفرات اعزامی به المپیک پیش از رفتن به لوزان سوئیس در ترکیه یا ارمنستان اردویی داشته باشند.

افتخاری در مورد بدهی نداشتن فدراسیون اسکی تاکید کرد: سه سال پیش کار را شروع کردیم طلبکارها به فدراسیون ها آمده بودند و طلب خود را می خواستند ما هم باید اعزام هایی به خارج از کشور انجام می دادیم. اما امروز فدراسیون اسکی روزانه کارهایش را انجام می دهد و مشکلی وجود ندارد. کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه‌ای از ما داشته است. با کمک وزارت ورزش و شرکت توسعه پیست دیزین به فدراسیون داده شد هر چند اجاره آن بالا است. هزینه های حاصل از پیست دیزین هم صرف استانداردسازی خود پیست می شود.

افتخاری در پاسخ به این پرسش که چه پیش بینی از نتیجه نمایندگان ایران در المپیک زمستانی جوانان دارد، گفت: آمادگی بسیار خوبی دارند اما در رشته های انفرادی باید شرایط دیگران را بسنجیم. پیش بینی مربیان این است که ملی پوشان به سطح آمادگی بالاتر از گذشته رسیده اند اما عدد و رقم نمی توان گفت چون در مسابقه باید شرایط دیگران را هم سنجید.
او در مورد نسل جدید اسکی ایران تاکید کرد: نسل نو در اسکی آرام آرام به جاهایی می رسند و قدیمی‌ها می‌توانند با تشویق آنها کمک کنند که در نهایت اسکی ایران موفقیت های بیشتری به دست آورد. البته مسئله ای که وجود دارد این است که اگر فصل اسکی ما به ۱۱ یا ۱۲ ماه در سال نرسد نمی‌توانیم با اسکی آسیا رقابت کنیم.

به گزارش ایسنا، بازی های المپیک زمستانی جوانان ۹ تا ۲۲ ژانویه (۱۹ دی تا ۲ بهمن) در لوزان سوئیس برگزار می شود.
انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true