×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت correio۲۴horas، رابسون جانواریو مدافع برزیلی عضو تیم «باهیا» از باشگاه‌های قدیمی برزیل بود. او در سال ۲۰۱۳ به طور قرضی به تیم «کاوازاکی فرونتاله» از «جی لیگ» ژاپن رفت و در سال ۲۰۱۶ به عضویت استقلال درآمد و در این تیم به میدان رفت.

رابسون درباره دلیل پیوستن به تیم فوتبال استقلال گفت:‌ در آن زمان، من پیشنهادی از استقلال داشتم، از ایران و از دو باشگاه در برزیل که سری B حضور داشتند. از نظر مالی پیشنهاد استقلال بهتر بود و من هم قبول کردم چون می خواستم در یک کشور دیگر بازی کنم. این ایده اصلی بود.

او در ادامه صحبت های خود افزود: در رابطه با فرهنگ، آنها مردمی هستند که به خوبی قوانین (اسلام) را رعایت می کنند؛ دینی کاملاً متفاوت از ما دارند ولی من هرگز در ایران مشکل نداشتم. البته مشکلات کوچکی به هر حال وجود دارد، در ابتدا کمی رنج می برید اما هرکسی که هدفی داشته باشد و بخواهد به آن برسد ناچار است این موانع را بر طرف کند در آنجا به عنوان مثال، مردان مجبورند هنگام بیرون رفتن از خیابان، شلوار بپوشند و زنان مجبورند بیرون از خانه با حجاب باشند. مشروبات الکلی و گوشت خوک هم ممنوع است.

با این وجود، بارزترین خاطره‌ای که او از ایران در اختیار دارد، شور و هیجان مردم به فوتبال است: از بین تماشاگران ۹۰ هزار نفری در یک روز کلاسیک مقابل پرسپولیس تا از جمعیتی که به هتل ها و فرودگاه ها منتظر تیم بودند. این شدت و فشار در امارات متحده عربی، کشوری که در آن طرف خلیج فارس قرار دارد ، دیده نمی شود.

وی در همین ارتباط گفت: در ایران هواداران، بازیکنان را دوست دارند و واقعا پرشور هستند. وقتی به استقلال رفتم ۲۲ ساله بودم و این یک تجربه باورنکردنی بود. امروز در ۲۶ سالگی ، اگر من در همان وضعیت قرار داشته باشم، بدون شک به استقلال می رفتم.

رابسون در پایان گفت: در ایران فوتبال بسیار فیزیکی و رقابتی است، آنها قوی هستند. تماس زیاد و قدرت بدنی در فوتبال زیاد است. در امارات فوتبال بسیار پرتحرک تر و فنی تر و کاملاً متفاوت است.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true