×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا، مسعود سلیمانی، رییس فدراسیون اسکواش در نشست خبری گفت: وجود لیگ‌ در هر فدراسیونی یک ظرفیت است که این ظرفیت در مجموعه اسکواش کشور هم ایجاد شده و اکنون ۱۰ سال است که لیگی بی دغدغه داریم. لیگ‌های هیاتی طی سال‌ها به لیگ های باشگاهی تبدیل شدند و اکثر باشگاه ها هم خصوصی هستند و هیات ها امتیاز آن را کسب می‌کنند. یکی از باشگاه‌ها مهرسان است که دیدگاهی حرفه ای و برنامه دارد. این باشگاه می تواند اردیبهشت سال آینده میزبان همه لیگ‌های کشور باشد. مدیر این مجموعه به عضویت هیات رئیسه هم درآمده است.

او افزود: ملی‌پوشان جذب این باشگاه می‌شوند و هزینه از روی دوش فدراسیون برداشته می‌شود. مدیریت اسکواش جمعی است و باید خلاقیت‌ها را آزاد گذاشت. مهرسان باشگاهی است که باشگاه های دیگر می‌توانند خود را با آن وفق دهند و در واقع فاصله تیم‌ها را با هم عریان می‌کند.

سلیمانی در مورد بدهی‌های مالیاتی بیان کرد: وکیلی گرفتیم که به موضوع ورود کرد، به موازات فدراسیون هم آقای وزیر در هیات دولت پیگیری کرد تا ورزش از مالیات معاف شود چون فدراسیون‌ها خدمت دهنده هستند. از آنجایی که هیچ فدراسیونی در طی سنوات گذشته اظهار نامه نفرستاده بود باعث مشکل شد. چیزی حدود ۹۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی داشتیم و این برابری می کرد با اعتبارات فدراسیون که ۱ میلیار و ۲۰۰ میلیون بود . اعتبار امسال‌مان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. ما قسط بندی کردیم که نصف آن بخشیده شد و بقیه آن را چک دادیم.

او در مورد اعزام‌ تیم‌های ملی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ملی پوشان در بخش مردان و زنان فروردین ماه به مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کوالالامپور اعزام‌می‌شوند. کاروان ایران ۱۳ نفره خواهد بود. به دنبال تامین منابع مالی آن هستیم تا به اعزام‌هایمان لطمه نخورد. همزمان با آن اجلاس آسیا هم برگزار می‌شود و احتمالا خودم نمی‌روم و نماینده‌ای به آنجا می‌فرستیم. علاوه بر این نوید ملک ثابت و ضیا کاشانی هفته آینده عازم هندوستان هستند تا در مسابقات بین المللی آنجا شرکت کنند.

سلیمانی در مورد کرسی‌های بین‌المللی ایران گفت: کرسی ریاست غرب آسیا، کمیته تحقیقات فدراسیون جهانی و کمیته عضویت قاره آسیا دست ایران است. ما سه کشور ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان را در نظر داریم که آنها را به کنفدراسیون غرب آسیا اضافه کنیم.

او در مورد کاندیدا شدن دو مربی ایران در آسیا بیان کرد: هر سال آسیا دو نفر از مربیان را در بخش هویت بخشی و توسعه انتخاب می‌کند که ما امسال دو کاندیدا داشتیم؛ آقای مجید روحانی و خانم پرند دولتی زاده کاندیداهای ما هستند. کرسی ها، لابی ها و تو دل برو بودنمان در انتخاب کاندیداها تاثیر دارد!

سلیمانی خبر تشکیل اسکواش ناجا را هم اعلام‌ کرد و گفت: با حکم سردار اشتری، تشکیلات هیات اسکواش ناجا شکل گرفت و رئیس آن سرتیپ عبدالرضا ناظری است که فرمانده نیروی انتظامی کرمان هستند.

رئیس فدراسیون اسکواش در مورد گرفتن میزبانی مسابقات جهانی پدل گفت: یکی از استراتژی هایمان این است که در پدل کرسی جهانی بگیریم و خرداد سال آینده میزبانی قهرمانی جهان پدل در بخش مردان را با حضور رئیس فدراسیون جهانی پدل گرفتیم. این مسابقات رنکینگ دار است و بازیکنان برای ارتقاء رنکینگ باید در آن شرکت کنند به همین دلیل هزینه شرکت آنها به عهده خودشان است و جایزه دلاری مسابقات را هم فدراسیون جهانی پرداخت می‌کند اما میزبانی و برگزاری مسابقات برعهده ایران است.

سلیمانی همچنین در مورد مسائل اخیر کشور گفت: ورزش جزوی از کل جامعه است که از مسائل سیاسی تاثیر می‌پذیرد. امنیت و ارزش‌ها دو مقوله مهم در هر کشور هستند که در ورزش هم مهم به شمار می روند. امروز شاهدیم که تحریم ها و تهدیدها بیشتر شده در حالی که نباید حادثه را به پای عدم امنیت گذاشت. اطمینان داریم کشورمان از این مرحله هم گذر خواهد کرد.
حسین رفیعیان، مدیرعامل باشگاه مهرسان هم در این نشست خبری حضور داشت و بیان کرد: چند ماهی است در هیات رئیسه اسکواش حضور دارم و تلاش کردم حضورم برای فدراسیون مفید باشد. برنامه ما این بود که هنر را به زیرساخت‌های تمام جوانب از جمله ورزش وصل کنیم.

او افزود: تلاش کردیم تیم بانوان و آقایان را تشکیل دهیم اما از آنجایی که مردان سرباز بودند، نشد و بانوان را تشکیل دادیم. تیم آقایان را هم سال آینده تشکیل می‌دهیم. علاوه بر این مسابقات فرانسه را در نظر داریم و اگر تایید برون مرزی بیاید نفرات به فرانسه اعزام می‌شوند. هزینه‌های صفر تا صد این کار را باشگاه پرداخت می‌کند و از اول تا سوم اسفند به مسابقات جوانان جهان اعزام می‌شوند.

رفیعیان ادامه داد: هدفمان این است که تیم‌مان با استانداردهای جهانی مدیریت شود چون تیم ما تیم ملی است و سعی کردیم از رویکرد مربیان ملی استفاده کنیم حتی مربی بدن سازی‌مان مربی تیم ملی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا جذب بازیکنان ملی، انگیزه سایر باشگاها و تیم‌ها را کم نمی‌کند؟ گفت: من اعلام کردم هر تیمی که ادعای کمک به ورزش دارد و فقط به دلیل مشکلات مالی حاضر به رقابت با تیم من نیست، در صورتی که استانداردهای مد نظر فدراسیون را داشته باشدحاضر هستم تامین مالی‌شان کنم. پس اگر تیمی وجود دارد که استانداردهای فدراسیون را داشته باشد حاضر هستم آنها را تامین مالی کنم.

رفیعیان در مورد حضور در سایر بخش‌های ورزشی گفت: احتمال دارد سال آینده در حوزه فوتسال مردان هم ورود کنیم. مذاکراتمان شروع شده و فعالیتمان در سطح لیگ برتر است اما تا زمانی که قطعی نشود نمی‌توانم چیزی بگویم.‌

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true