×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، سرخیو آگوئرو اخیراً اعلام کرد برنده توپ طلا باید در فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد. این جمله مهاجم منچسترسیتی درست نیست و همیشه این اتفاق رخ نداده است.

در ۶ سال اخیر بازیکنی که برنده توپ طلا شده فاتح یورو نیز شده است اما این تنها شرایط برای کسب بهترین جایزه انفرادی نیست. نیازی نیست خیلی به دور اشاره شود. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در حالی برنده توپ طلا شدند که در آن سال قهرمان لیگ قهرمانان نشدند.

در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ و اوایل قرن بیست و یکم ستاره‌هایی بودند که کسی در بهترین بودنشان شک نداشتند بدون اینکه در فینال لیگ قهرمانان به میدان بروند. آنها گاهی اوقات در لیگ اروپا حضور داشتند.

رونالدو ۲۰۱۳

مهاجم پرتغالی با پیراهن رئال مادرید در آن فصل ۶۹ گل به ثمر رساند. او نقش کلیدی در باشگاه و تیم ملی‌اش داشت اما تنها توانست در فینال کوپا دل ری بازی کند. او در آنجا هم شکست را تجربه کرد.

لیونل مسی ۲۰۱۲

مهاجم بارسلونا فاتح لالیگا و کوپا دل ری شد اما تیمش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حذف شد.

رونالدینیو ۲۰۰۵

کسی در بهترین بودن مهاجم برزیلی شکی نداشت اما در حالی برنده توپ طلا شد که تنها توانست فاتح لالیگا شود. او در لیگ قهرمانان تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

ریوالدو ۱۹۹۹

مدافع بارسلونا توانست فاتح لالیگا شود و یک ستاره در جهان محسوب می‌شد اما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شد.

رونالدو نازاریو ۱۹۹۷

برنده توپ طلا نتوانست در لیگ قهرمانان بازی کند، اتفاقی که امروزه بعید به نظر می‌رسد. مهاجم برزیلی برای همه بهترین بود و شکی در آن وجود نداشت.

ژرژ وه‌آ ۱۹۹۵

مهاجم لیبیایی نه فاتح لیگ شد و نه به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد. با این حال توپ طلا را به دست آورد. او بهترین فصل خود را سپری کرد اما برای تیمش کافی نبود.

مارکو فان باستن ۱۹۹۲

مهاجم هلندی هیچ عنوانی به همراه تیم ملی به دست نیاورد. همچنین به فینال لیگ قهرمانان نرسید اما توانست برای سومین بار برنده توپ طلا شود.

رود گولیت ۱۹۸۷

هافبک هلندی نه فاتح لیگ قهرمانان شد، نه لیگ اروپا برد و نه با تیم ملی عنوانی به دست آورد اما بهترین بازیکن فصل از جانب فرانس فوتبال انتخاب شد.

انتهای پیام

منبع این مطلب

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true